صفحه اول | عضویت در سایت | تماس با ما | RSS | ورود کاربران امروز جمعه ، 19 شهريور سال 1389
مواضع و نطق های مهم ایراد شده
  عملکرد صدا و سيما، هولوکاست، سوال از رئیس جمهور و نظارت مجلس در گفتگوی اعلمی با عصر ایران
  شکایت اعلمي و صديقي‌ از شورای تامین تبریز به کمیسیون اصل نود مجلس بدلیل جلوگیری اصناف در استفاده اصناف از زبان مادري
  اعلمی: سركوب كارگران در گردهمايي مسالمت‌‏آميز يك اقدام غيرانساني و غيرقانوني است
  متن کامل پرسش اعلمی از وزیر نفت در مورد رشوه استات اویل به مهدی هاشمی و پاسخ کامل زنگنه
روز نوشت ها
  نمونه هائی از ادبیات سخیف احمدی نژاد و تکمله های ما برای هریک از آنها!
18 شهریور 1389
  حاج داوود کریمی، سردار و مجاهد نستوهی که نان خود خورد تا کمر به خدمت سلطان نبندد!
10 شهریور 1389
  سیدمحمد خاتمی: ما تضعیف دولت را مخالف قانون اساسی می‌دانیم!
6 شهریور 1389
  جایگاه زبان و فرهنگ اقوام مختلف و عناوین قسمتی از طرح ها، موضعگیری ها و اقدامات اعلمی در دفاع از زبان و میراث فرهنگی و تاریخی آذربایجان(حقوق بشر-4)
2 شهریور 1389
  عناوین و لینک قسمتی از طرح ها، موضعگیری ها، اقدامات و پیگیری های اعلمی، در ارتباط با زندانیان(حقوق بشر-3)
30 مرداد 1389
بیشتر بخوانید ...
پر بیننده ترین مطالب
  نامه سرگشاده یک بنده خدا ،به بنده دیگر خدا مقام محترم رهبری!
  در شورای نگهبان چه گذشت؟ (لزوم تشکیل شورائی برای پاسداری از حقیقت و عدالت )
  (حدفاصل میان حکمرانی بد و خوب) آخرین نطق پیش از دستور دوران نمایندگی1
  قسمتی از فیلم اعترافات پخش نشده ابطحی و چند سوال!؟
  بجای بیوگرافی:خلاصه ای از فراز و فرود های زندگی من
  نسبت بیانیه مقام رهبری با قانون انتخابات ریاست جمهوری!؟
  اهداف و چرائی انتشار فیلم اعترافات ابطحی و ارزیابی واکنش های مربوط به آن و پاسخ سوالات و شبهات -2
  بعضی از مسئولان غیر مسئول کلاهشان را بالاتر بگذارند! (به بهانه حماسه آفرینی های عده ای از لباس شخصی ها)
  واقعیت های هشتمین دوره انتخابات مجلس؟!**(تحلیلی پیرامون هشتمین دوره انتخابات مجلس)
  بجای پاک کردن صورت مساله به هضم واقعیت ها بپردازید! ( نگاهی متفاوت به انتخابات هشتم)**
بیشتر بخوانید ...
تصویر برگزیده
Skip Navigation Links
صفحه اول
روز نوشت ها
وب نوشته ها
کارنامه مجلسExpand کارنامه مجلس
زندگینامه
خاطرات
مقالات
سخنرانی ها
مصاحبه
سخن میهمان
از همه جا از همه کس
پر پیننده ترین مطالب
مشاغل و مسئولیت ها
نامه ها و اقدامات ویژهExpand نامه ها و اقدامات ویژه
در نگاه دیگران و رسانه ها
گالری عکس
صدا و تصویر
جستجو
آرشیو موضوعی
سخن میهمان
  پاسخ مرحوم آیت الله منتظری به نامه آقايان مهدي كروبي، امام جماراني و سيد حميد روحاني
  آیت الله خمینی: انشاءاللّه تصميم دارم در تمام زمينه ها همه طبق قانون اساسى حرکت کنيم.
  موسوی خوئینی ها: بعضي از فقهاء اصلاً چنين ولايتي را نه مطلقش و نه حتي در اين حدي كه در قانون اساسي ما الان هست، [قبول ندارند].
  رویکرد جالب و متفاوتی از آیت الله یزدی در مورد محدود شدن ولایت مطلقه فقیه در چارچوب قانون اساسی!
  قسمتی از رویکرد و ادبیات سیاسی پیشین میرحسین موسوی و مشابهت های آن با ادبیات امروز احمدی نژاد!
بیشتر بخوانید ...
از همه جا از همه کس
  نطق ناتمام صباغیان در مورد آیت الله شریعتمداری و واکنش عده ای از نمایندگان مجلس اول
12 شهریور 1389
  سیدمحمد خاتمی: ما تضعیف دولت را مخالف قانون اساسی می‌دانیم!
6 شهریور 1389
  اظهارات فلاحیان در هنگام گرفتن رای اعتماد از مجلس سوم برای وزارت اطلاعات و دفاع هاشمی رفسنجانی از وی
3 شهریور 1389
  عبدالله نوری: ممكن است ولايت مطلقه فقيه در يك موردي تشخيص بدهد كه خير رئيس جمهور اصلاً نمي خواهيم
31 مرداد 1389
  تاج زاده در فیلم منتشر شده از سوی خبرگزاری فارس و جوان آنلاین: ما انتخابات را باختيم!(همراه با فایل تصویری)
27 مرداد 1389
بیشتر بخوانید ...
جستجو در سایت
 
پیوند ها
  کلیپ کوتاهی از سخنان اعلمی در مجلس p-alami(omid20.com).3gp
  لیست ویدئو کلیپ های اعلمی در گوگل(1)
  ویدئو کلیپ سخنرانی های اعلمی2
  مشروح مذاکرات مجلس تدوین قانون اساسی
  مشروح مذاکرات شوراي بازنگري قانون اساسي
  خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران(هرانا)
  وبسایت دفتر آیت الله العظمی سیستانی
  لیست وبلاگ های متنوع فارسی
  مشروح مذاکرات تدوین و بازنگری قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در
  متن کامل قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران همراه با اصلاحات 1368
بیشتر بخوانید ...
متن مطلب
پرنده صلحی كه تنها به جرم رنگش، كشته شد!
... اگر به شبیه سازی این پدیده در عالم سیاست بپردازیم، پی خواهیم برد که در میدان های سیاسی کشورمان نیز از همین رفتارها به وفور قابل مشاهده است و گاهی رقابت های سیاسی تا جائی به خشونت می گراید که لاجرم رنگ و بوی خون بخود می گیرد و فرایندی که در میان تماشاگران این تصاویر دیده شد عینا تکرار می شود و به ناگاه متوجه می شویم که خون کبوتران بازی های سیاست هم سنگفرش خیابان هایمان را سرخ کرده است و این تراژدی زمانی تاسف بارتر است که جرم کبوتران دنیای سیاست نیز تنها معطوف به رنگ برگزیده آنها می شود! ...

در جریان بازی استقلال برابر تراكتور سازی تبریز، یکی از هواداران تیم سرخپوش تراکتورسازی تبریز، کبوتر به رنگ قرمز در آمده ای را برفراز استادیوم "آزادی" به پرواز درآورد. این کبوتر نگون بخت پس از چرخی زدن بریکی از سکوهای جایگاه مربوط به هواداران تیم استقلال نشست. اما هنوز لحظه ای نگذشته بود که پرنده مزبور درچنگ دوتن از هوادارنماهای تیم استقلال گرفتار آمد و آن دو برای نشان دادن عمق کینه خود نسبت به حریف، با قساوت هرچه تمام سر کبوتر را از تنش جدا و پیکر بی جانش را به سمت طرفدارات تیم تراکتورسازی تبریز پرتاب کردند!

تصاویر زیر لحظه به لحظه این فتح الفتوحات و قربانی شدن کبوتر صلح بپای رقابت های ورزشی و کینه توزی های چندتن از هواداران یک تیم علیه تیم دیگر را نشان می دهد.

هرچند یقین دارم که این عمل زشت مورد تائید هیچیک از هواداران فهیم دو تیم بزرگ استقلال و تراکتور سازی نیست و بجز افراد اندکی، اکثریت قریب باتفاق طرفداران بااخلاق هردو تیم آنرا محکوم می کنند و گرچه در بدو امر ممکن است کشته شدن یک کبوتر حادثه ای پیش پا افتاده و بی اهمیت بنظر آید، اما با کمی دقت در تصاویر زیر می توان به تحلیل برخی از رفتارهای احتماعی نیز نائل آمد.

1-در افسانه ها آمده است؛ هنگامی که کشتی نوح همراه با همه جانوران موجود در آن در دریا سرگردان بود، حضرت نوح از کلاغ خواست تا به پرواز درآمده و از خشکی خبر بیاورد، اما کلاغ در این ماموریت ناکام ماند و مایوس مراجعت کرد.

این بار ماموریت شناسائی خشکی به کبوتر واگذار شد. پس از مدتی کبوتر در حالی که شاخه ای از زیتون را به نشانی خشکی به منقار گرفته بود به کشتی بازگشت و رسیدن به ساحل امید و زندگی را به سرنشینان کشتی نوید داد. از آن زمان کبوتر به نماد صلح و آرامش مبدّل شد تا همواره  پیام آور صلح و دوستی باشد.

از اینرو کبوتر در نزد مردم کشورمان نیز از جایگاه و حرمت ویژه ای برخوردار است سال های متمادی، نگهداری کبوتر و کبوتربازی به یکی از سرگرمی های رایج بسیاری از هموطنانمان مبدل شده بود!

به این اعتبار وقتی که در جریان یک رقابت ورزشی، یکی از هوادران تیم مقابل برای تخلیه کینه و عقده های درونی خود نسبت به حریف، با سنگدلی جان یک پرنده بی گناه مانند کبوتر را می گیرد، در چنین حالتی چه تضمینی وجود دارد که بر همنوع خود نیز اینگونه نتازد!

 2-با کمی دقت در تصاویر زیر متوجه می شوید که یکنفر کبوتر را اسیر و دیگری راسا مبادرت به کندن سر این حیوان بی دفاع کرده است. در این بین یکنفر در تائید این اقدام تاسف بار دستان خود را به عنوان علامت پیروزی بالا برده است، تو گوئی بر دیو سپیدی که کیکاووس و یارانش را به بند کشید چیره شده اند. عده ای هم سرخوش از این اقدام شجاعانه هلهله می کنند و بنظر می رسد که این عمل تسلی دهنده ناراحتی های ناشی از توپ جای گرفته در دروازه تیم خودی است.

 البته در همین جمع تعدادی نیز با تاسف و تاثر و نگرانی نظاره گر این رفتار غیرانسانی دوستان خود هستند، لیکن برای جلوگیری از این رفتار غیر انسانی واکنش موثری از خود نشان نمی دهند!

به عقیده راقم گرچه مباشرت این عمل نادرست با یک و یا دو نفر است، اما دو گروه دیگر نیز کم و بیش در وقوع و یا فراگیر شدن این رویداد سهیمند، چه آنانکه از کشتن این پرنده به وجد آمده اند و چه آنهائیکه نسبت به این عمل انجام شده سکوت اختیار می کنند.

3-حال اگر به شبیه سازی این پدیده در عالم سیاست بپردازیم، پی خواهیم برد که در میدان های سیاسی کشورمان نیز از همین رفتارها به وفور قابل مشاهده است و گاهی رقابت های سیاسی تا جائی به خشونت می گراید که لاجرم رنگ و بوی خون بخود می گیرد و فرایندی که در میان تماشاگران این تصاویر دیده شد عینا تکرار می شود و به ناگاه متوجه می شویم که خون کبوتران بازی های سیاست هم سنگفرش خیابان هایمان را سرخ کرده است و این تراژدی زمانی تاسف بارتر است که جرم کبوتران دنیای سیاست نیز تنها معطوف به رنگ برگزیده آنها می شود!

طرفه آنکه، می توان مانع از تکرار حوادث ناگوار و در نتیجه کشته شدن کبوتران صلح در میادین ورزشی و سیاسی شد، مشروط به اینکه از رنگها عبور کرده و از "صدر" تا ذیل و "بزرگ" وکوچک به قواعد بازی تن دهیم!


لینک مرتبط:

اعلمی در اعتراض به جلوگیری از حضور تماشاگران در بازی تراکتورسازی و فولاد؛ آذربايجان از ستارگان برجسته اي در عرصه فوتبال برخوردار است

 

منبع : عکاس: مهدی ابراهیم
تاریخ انتشار : 1388/10/29 | تعداد نظرات شما : 81 | نسخه قابل چاپ
نظرات خوانندگان
       • سلام .خدمت مرد باشرف ایرانی نه پارسی .آقای اعلمی شما چرا همیشه انتظار دارید مردم آذربایجان به چپ ها رای بدهد ؟ در حالی که همه می دانند بیشتر توهین به مردم آذربایجان از طرف همین چپ هاست نمونه : آقای کواکبیان چه توهین هایی که به ترک ها که نکرده باشند (یکی از چپ ها ).من در ابتدا که وارد دنشگاه نشده بودم(چپی بودم) نظرم در مورد تجزیه طلبان مثل شما یا لااقل نزدیک به افکار شما بود.ولی وقتی وارد دانشگاه شدم نظرم خیلی عوض شد .دیگر چپی فکر نمی کردم .وقتی فهمیدم در قانون اساسی در مورد زبان مادری چه ها نوشته شده است ولی دولت هاحتی به کوچکترین این قوانین اهمیتی قایل نمی شوند(چه دولت راست و چه دولت چپ )از ایرانی بودن ذله شدم و خود را یک آذربایجانی می دانستم .در حالی شما ادعای عمل کردن به قانون اساسی را داریدولی وقتی دولت مورد نظر شما انتخاب شد هیچ سعی ای در عمل به قانون اساسی از خود نشان ندادید.چرا در زمانی که اتوبوس حامل تیم ملی ایران درجام جهانی قبلی در آلمان با نوشته ای که هیچ سنخییتی با نام مقدس ایران نداشت هیچ اقدامی نکردید ؟چون این دولت چپی بود کاری نکردید ؟پس به ما خورده نگیرید که چرا دیگر خود را ایرانی نمی دانیم !وقتی که می بینیم مردمان ما انقلاب کرده اند (انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی)و همیشه از مام عزیزمان دفاع کرده اند ولی منفعت و سود این کارها را دیگرانی بورده اند که حتی می خواهند ناممان را از تاریخ حذف کنند شوکه می شویم و به فکر رهایی از این کشور می افتیم !چرا ما باید پیشرفت در شهری ما (تبریزو اورمیه و اردبیل و زنجان و . . .) کمتر از اصفهان و شیرازی باشد که حتی نصف ما برای پیروزی این انقلاب تلاش نکرده اند .
فرستنده : hadi -h تاریخ ارسال : 1388/11/19
       • آقاي اعلمي در مورد كلمه تجزيه طلبي بايد عرض كنم كه اين كلمه نمي تونه براي مردم آذربايجان مصداق داشته باشه تجزيه طلبي به اين معني كه شما جزئي از جايي باشيد و بخواهيد جدا بشيد در حاليكه ما اصلا خودمون رو جزئي از ايران نمي دونيم اگه بكيد تحت استعمار ايران قبول ميكنم ولي جزئي از ايران نيستيم ما استقلال طلب هستيم و استقلالمون رو مي خواهيم
فرستنده : نيهات تاریخ ارسال : 1388/11/15
پاسخ به شما : مدیرسایت: این نظر شخصی شماست و نه مردم آذربایجان!
       • روي سخنم به آن برادران ...، كه متاسفانه سيستم آموزشي آپارتايد و شوينيستي، كه پهلوي آن را بنياد گذاشته ، آنهارا ناخودآگاه نژادپرست بار آورده است. آيا براي شما زبان مادري ساير هموطنان پشيزي ارزش دارد؟ هر كسي در اين مملكت بگويد من هم مادر دارم زبان مادريم را ميخواهم بخوانم و بنويسم مي گويند آي تجزيه طلبه!؟ شماو همفكرانتان اگر بتوانيد گنجشك را مجبور كنيد كه بجاي جيك جيك ، قار قار كند !، ما هم زبان مادريمان را ترك و پارس !؟ خواهيم شد.
فرستنده : محمدرضا تاریخ ارسال : 1388/11/12
پاسخ به شما :
       • سلام؛ عرض كرده بودم انوشيروان در يك نيمروز 15 هزار نفر را از دم تيغ گذراند و لقب عادل گرفت.! بابا بزرگ اين آقاي كبوتركش نيز در تمام عمر مشغول آدمكشي و كشور گشايي بوده ! و لقب ... كبير گرفت!! ودريغ از يك اثر تاريخي كه براي ملت بيچاره ساخته باشد! هر چه از او مانده خرابه هاي كاخ ستمشاهي اوست؛ ودريغ از حتي يك كاروانسرا، حمام،ويا پلي كه براي مردم ساخته باشد، اين كارهاي مردمي فقط از شاهان ترك مثل شاه عباس بجاي مانده است.
فرستنده : محمدرضا تاریخ ارسال : 1388/11/10
پاسخ به شما :
       • استاد ارجمند سلام همیشه مشتاق سخنرنی ها و نوشته های تان بوده ام. نکته کوچکی را عرض می کنم. فرموده اید : وقتی یک تیم فوتبال ......،بجای انسانی که پژواک فریاد ملت است و ....... انتظار هیچگونه گشایش و تحولی را نداشته باشید! جناب اعلمی شما همیشه در قلب و ذهن اکثریت آذربایجانیان جای خواهید داشت. تردیدی در این ندارم. لیکن بحث تراختور چیز دیگری است. اگر شما پژواک فریاد ملت بوده اید تراختور همان فریاد است. فریادی است از دل آذربایجان، با تمام قدرت، با نهایت اعتراض. چرا جنبش سبز نتوانست حتی یک تجمع اعتراض آمیز هزارنفری در تبریز برپا دارد لیکن بهانه ای به نام تراختورصد هزار معترض را در دورترین نقطه ممکن دور هم جمع می کند؟! این نمادی است از بلوغ یک ملت. اتفاقا همراستا با پژواک گر فریادشان! بحثی در این نیست که آذربایجانیان در بسیاری از جهات جنبش سبز را بر اندیشه حاکم فعلی ترجیح می دهند لیکن در حالتیکه مجبور به انتخاب بین این دو باشند! اما در صورت انتخاب آزاد قریب به اتفاقشان راه های دیگری را بر می گزینند. انزوا در مسئله اعتراضات انتخابات و مسئله تیم تراختور نشان گر همین مر است. تراختور تنها منفذ اعتراضی موجود است که قابل مصادره کردن از طریق هیچ گروهی نیست. نماداکنونی اعتراض آذربایجان است و افاقا بهترین گزینه برای تبدیل شده یه یک نماد. نمادی که از هر گزیندی در امان است.
فرستنده : ali تاریخ ارسال : 1388/11/09
       • چرا نظر بنده در مورد قاتلإن كبوتر آزادي و كوروش و انوشيروان درج نشد؟
فرستنده : محمدرضا تاریخ ارسال : 1388/11/05
پاسخ به شما :
       • تبريزي‌ها ركورد حضور تماشاگر را شكستند http://www.iranianuk.com/article.php?id=45883
فرستنده : سعید رفیع بیگلی تاریخ ارسال : 1388/11/04
       • وبلاگ جبهه متحد دانشجویی http://jonbesh-daneshjoee.blogfa.com
فرستنده : جبهه متحد دانشجویی تاریخ ارسال : 1388/11/04
       • با سلام و درود بر آقای اعلمی مقاله بسیار جالبی است و نكته های فراوانی در آن نهفته بود اما من می خواهم از یك روزنه دیگری به چنین رویدادی نگاه كنم. به نظر بنده عده ی اندكی هستند كه از چنین روحیه بی رحمانه ای (در هر عرصه ای به خصوص عرصه سیاست) برخوردار هستند و معمولا این چنین اعمال نشات گرفته از نفرت درونی افراد فوق می باشد كه نفرت فوق نیز برگرفته شده از تعصبات شدید و كوركورانه ، انتشار اخبار غلط توسط سایرین ، فقدان خرد كافی و سایر عوامل میباشد. و اما علت دیگری كه می تواند سبب رخداد چنین واقعه ای باشد كسب تحسین دیگران است معمولا این چنین اشخاصی بویی از انسانیت و ترحم نبرده اند و انتظار زیادی نباید ازآنها داشت و بایستی به اصلاح آنها پرداخت اما خرده اصلی را باید به كسانی گرفت كه این عمل زشت را تحسین می كنند و آنرا نماد طرفداری و وفاداری از كسانی میدانند كه شاید آن اشخاص نیز احترام زیادی برای چنین هوادارانی قایل نباشند. در واقع تحسین افراد دیگر سبب ایجاد فرهنگی غلط خواهد شد و سبب میشود كه این بی فرهنگی به نسلهای آتی نیز منتقل گردد كه متاسفانه از جمله مشخصات بی فرهنگی كه چند سالی است بدین شكل ترویج یافته به دروغ و ریا و تزویر اشاره كرد. اگر پاره ای از اعمال غیر اخلاقی كه در حال شكل گرفتن است( اگر چه از طرف معشوق ما باشد ) با تذكر و اصلاح دلسوزانه اطرافیان همراه نباشد و به جای آن با سكوت ، تشویق و یا تملق گویی همراه شود سبب گسترده شدن ابعاد بی فرهنگی در میان دیگران نیز خواهد شد. با سپاس
فرستنده : محمد گل تاریخ ارسال : 1388/11/04
       • با سلام وخسته نباشيد... مدير عزيز سايت من هم مي دانم اختيار اين سايت دست كيست و ما هم بخاطر هم او به اينجا مي آييم تا بگوييم كه هيچ وقت كارهايي را كه براي آذربايجان كرده فراموش نمي كنيم والا افراد بسياري سايت دارند كه ما نگاه هم نمي كنيم و چه برسد به نظر دادن. و درمورد جمله ي آخرتان من نه درحدي هستم كه براي آذربايجان تصميم بگيرم و نه به خود اين اجازه را مي دهم. و نكته اي كه شما نمي دانيد اينست كه آذربايجان عشق ما و جزئي از زندگي ماست و براي آن جان كه هيچ زندگي مان را مي دهيم.
فرستنده : مراغالي اوغلان تاریخ ارسال : 1388/11/04
       • جناب اعلمي فارغ از اين اتفاقات جديد – و سوالات آخرم كه بي جواب مانده – يك سوال كلي هم از محضرتان دارم.با توجه به نوشته هاي شما فكر مي كنم شما هم با من هم عقيده باشيد كه شرايط كنوني كه در آن قرار داريم خيلي متفاوت از وضعيت آرماني است كه در سال 57 در اذهان عمومي و عده معدودي از دست اندركاران انقلاب تصور مي شد و متاسفانه انقلابي كه با جانفشاني جوانان اين مرزوبوم به ثمر نشسته بود دستخوش انحرافاتي گشته. حال سوال اينجاست كه 1- آيا انحراف از اهداف اوليه ،مشخصه تمام انقلاب هاست؟ 2- اگر نه ، چه انقلاب هايي ،با چه فاكتور ها و مشخصاتي دچار اين انحرافات مي شوند؟ 3- دلايل عمده اين انحرافات كه امروزه به عينه شاهد آن هستيم چيست؟ 4-آيا ترور شخصيت هاي تراز اول و دلسوز كشور در اوايل انقلاب زمينه را براي انحرافات امروزي فراهم كرد؟ 5 - مردم در عدم ايجاد انحرافات چه نقشي مي توانند داشته باشند ؟ 6- و در نحايت سوال هميشگي : راهكار جنبعالي براي مبارزه با اين جو حاكم چيست؟
فرستنده : بولود تاریخ ارسال : 1388/11/04
       • سلام آقاي اعلمي شما درست است كه يك شخصيت مستقل هستين و گناه هر دو طرف را مي گويين ولي اين دليل نيست كه خودتان هم مبرا باشين . ...حالا با توجه به گفته خودتان كه """تیجه همه مناظره ها این بوده است که همه ادعاهائی که باعث ناآرامی های اخیر شده اند(تقلب در انتخابات و عدم مشروعیت دولت کنونی)، دروغ بوده است"" پس موضوع چيه ... بگويين تاهمه بدونن.
فرستنده : سيامك تاریخ ارسال : 1388/11/03
پاسخ به شما :
       • با سلام خدمت اقای اعلمی اعلمی عزیز اگر جنبش سبز اهداف و مسیر خود را مشخص کند و مسیری فراتر از جناح ها را برای فعالیت خود انتخاب کند و در راستای خواسته های اصلاح طلبانه ی مردم حرکت کند مانند شما... در چنبن شرایطی اگر رهبران جنبش سبز مانند موسوی و کروبی و خاتمی از شما دعوت به همکاری کنند جه پاسخی به آن ها میدهید؟
فرستنده : mahur تاریخ ارسال : 1388/11/03
پاسخ به شما :
       • آقاي اعلمي در مورد اين جمله كه تجزيه طلبها در اين سايت جايي ندارند مي خواستم مطلبي خدمت شما عرض كنم. همه آنهايي كه امروزه تجزيه طلب شده اند، مادرزادي تجزيه طلب نبودند. آنها ابتدا خواستار اصول 15 و 19 قانون شدند كه با بدرفتاري شديد دولت مردان روبرو شدند كه اين پاسخ دولت مردان آنها را بسوي تجزيه طلبي سوق داد. امروزه هم افرادي كه تازه وارد فعاليت هاي هويت طلبانه تورك هاي ايران مي شوند اين فرآيند را طي مي كنند و در نهايت تجزيه طلب مي شوند. سانسور كردن اخبار آذربايجان و برخوردهاي وحشيانه با هويت طلبان خواستار اصول قانون اساسي آنقدر كينه مردم را زياد مي كنند كه مردم را مجبور به تجزيه طلبي مي كنند. با اين شرايط هر روز بر تعداد تجزيه طلبان افزوده مي شود.
فرستنده : Tamal تاریخ ارسال : 1388/11/03
       • آقای اعلمی سلام از شما تقاضا دارم در مورد تراختور یک مقاله بنویسی. چرا مردم آذربایجان تراختور را دوست دارند.تا به نفع ایران ومردم آذربایجان باشد.
فرستنده : علی احمدی تاریخ ارسال : 1388/11/03
       • سلام جناب آقاي اعلمي مي خواستم نظرتان را راجع به مناظره آقاي دكتر اطاعت و دكتر زاكاني بدانم . ممنون .
فرستنده : ارادتمند گناوه اي شما تاریخ ارسال : 1388/11/03
پاسخ به شما : سلام، نکته درخور توجهی در این مناظره ندیدم. نتیجه همه مناظره ها این بوده است که همه ادعاهائی که باعث ناآرامی های اخیر شده اند(تقلب در انتخاباتو عدم مشروعیت دولت کنونی)، دروغ بوده است.
       • جناب اعلمی لطفا در صورت امکان نظرتان را راجع به عناوین " عوام و خواص "و معنای اصطلاح عوام مطلبی بنویسید آیا ما عوامیم و نیاز به عصاکش داریم ؟
فرستنده : محمد تاریخ ارسال : 1388/11/03
       • باسلام وخسته نباشيد.... آقاي مدير سايت چندين بار اين جمله را كه تجزيه طلبان در اين سايت جايي ندارند را گفته ايد. چيزي كه مي خواهم بگويم اين است نه شما و نه من ونه هيچ كس ديگري حق ندارد براي آذربايجان تعيين تكليف كند .خود مردم آذربايجان بايد تصميم بگيرند... البته اگر درمسائل آذربايجان اندكي اطلاع داشته ياشيد مي توانيد ببينيد امروزه حركت فعالين آذربايجان را حركت مللي مي گويند و ونه چيزي كه شما گفته ايد (خواسته شان احترام به تاریخ و فرهنگ و زبان و ادبیاتشان)
فرستنده : مراغالي اوغلان تاریخ ارسال : 1388/11/03
پاسخ به شما : مدیرسایت: سلام، اولا، اختیار این سایت با چه کسی است!؟ثانیا، آقای اعلمی بارها اعلام کرده اند که آذربایجان قسمتی از خاک ایران است و ایران هم سرزمین متعلق به همه ساکنان آنست و واقعیت های تاریخی نشان می دهد که تصمیم مردم آذربایجان چیست. ثالثا، بنابر استدلال خودتان، شما هم حق ندارید برای مردم آذربایجان تعیین تکلیف نمائید!
       • aghaye alami vaghan manun ke be solatam pasokh dadid ama man ye chiz ra hanuz nafahmidim inke aya vaghan aghaye mosavi bekhater hughugh az dast rafte inhame motarez say darad be eterazat edame dahad ya braye ghodrat khod
فرستنده : mahur تاریخ ارسال : 1388/11/03
پاسخ به شما : حقوق مردم تنها پس از انتخابات مورد تعرض قرار نگرفته است!
       • همشهریهای آذری من باور کنید جنگ ترک و فارس به ضرر همست و معلومه این وسط کی سود میکنه.به خدا قسم منی که تو تهران زندگی میکنم تا حالا بدی از هموطنای فارس و کرد و لرم ندیدم.ما همه کنار هم راحت میتونیم زندگی کنیم.ببینید همین به اصطلاح فارسهایی که میگید بخاطر موسوی که ترک هست میان خیابون و خونشون ریخته میشه.ما همه ایرانی هستیم نژادمون یکیه و همگی باید تلاش کنیم اگه تبعیضی هست که هست از راهش برطرف شه.باید مراقب تجزیه طلبها بود از اختلافات قومی جلوگیری کنیم. یاشاسین ایران یاشاسین آذربایجان
فرستنده : امین تاریخ ارسال : 1388/11/03
       • من که هر وقت بتونم به صدا و سیما sms می زنم تا ایشون رو به برنامه دعوت کنند.
فرستنده : بی نام تاریخ ارسال : 1388/11/02
       • متاسفانه باید قبول بکنیم که در عمق ادبیات فارسی تحقیر ملل دیگر بسیار رایج بوده است. عرب ستیزی و ترک ستیزی از پیامهای شاهنامه است: «ز شیر شتر خوردن و سوسمار عرب را به جایی رسیده است کار که تاج کیانی کند آرزو تفو بر تو ای چرخ گردون تفو» و ترکان را چنین آشاغیلاماق کی کند: «تن ترک بد خواه بیجان کنم ز خونش دل سنگ مرجان کنم که آن ترک بد ریشه و ریمن است که هم بد نژاد است و هم بد تن است به آ ن ترک بد طینت و دیو زاد که نام پدرشان ندارند یاد کسی را ز ترکان نباشد خرد کز اندیشه خویش رامش برد سخن بس کن از هرمز ترک زاد که اندر زمانه مباد این نژاد» کسی که با چنین جهانبینی که فردوسی تبلیغ میکند تربیت شود که نمیتواند انساندوست باشد.
فرستنده : منوچهر تاریخ ارسال : 1388/11/02
       • با سلام به همه دوستان.توصیه می کنم به بخش " لیست وبلاگ های متنوع فارسی" در قسمت "پیوند ها "ی همین سایت سری بزنید.پشیمان نمی شوید. موفق باشید
فرستنده : محمد تاریخ ارسال : 1388/11/02
       • درود بر شما آقای اعلمی سوالی داشتم. در خبر ها اومد که سازمان نظام وظیفه برخی از مواد معافیت طرح اصلاحیه سربازی مجلس رو که به تصویب رسیده بود لغو کرده. من شخصن یا این طرح برای چند سال آیندم برنامه ریزی داشتم ولی با شنیدن این خبر علاوه بر اینکه فهمیدم 6 ماه از زمانم تلف شد کاملن گیج و سردرگم شدم. خواستم بدونم آیا سازمان نظام وظیفه می تونه برخی از مواد طرحی رو که به تصویب مجلس و تائید شورای نگهبان رسیده و قانونی شده لغو کنه؟ باسپاس
فرستنده : سمراد تاریخ ارسال : 1388/11/02
پاسخ به شما : طبق قانون خیر!
       • ضمن سلام و عرض ارادت و تشکر از دوستان خواهش میکنم به لینک زیر سر زده و نتیجه رو مشاهده کنید! و دوست داشتید نظر هم بدید..(حالا بگید اون شب نظر سنجی 90 درست بوده) http://www.proprofs.com/polls/result/?title=which-team-has-the-most-fans یا علی.
فرستنده : ایدین ایرانی تاریخ ارسال : 1388/11/02
پاسخ به شما :
       • "وقتی یک تیم فوتبال با مختصاتی که دارد(ملاحظات مربوط به مربی و چند بازیکن و اهداف خاصی که هرتیم ورزشی تعقیب می کند) و نیز با توجه به برد و باختی که در انتظار هرتیم فوتبال است،بجای انسانی که پژواک فریاد ملت است و مطالبات مردم را بیان می کند و دارای عقل و احساس و شعور و انگیزه و هدف است، به "نماد" مبدل می شود و آنهمه برایش تعصب نشان داده می شود، انتظار هیچگونه گشایش و تحولی را نداشته باشید! " با خواندن مطلب بالا که در جواب یکی از کاربران درج فرموده بودید در بکار گیری جمله ی اعلمی پژواک فریاد ملت است احتیاط خواهم کرد! استاد عزیز فکر میکنید این شعار که به حق زیبنده ی مردی چون شماست بر قدرت خود باقیست؟! چقدر وجدان پاک شما از اطمینان قلبی مردم و خصوصا آذربایجان بر صدق این شعار برخوردار است؟! نمیدانم چگونه ناراحتی خود از این شرایط که بر شما حادث شده اعلام کنم که مطلب را برسانم ؟!
فرستنده : سید طه تاریخ ارسال : 1388/11/02
پاسخ به شما :
       • 22055717 -شماره دیگر صداوسیما برای دعوت از آقای اعلمی
فرستنده : حمید تاریخ ارسال : 1388/11/02
       • 30000318 شماره پیام کوتاه به صداوسیما برای دعوت از آقای اعلمی به برنامه روبه فردا
فرستنده : حمید تاریخ ارسال : 1388/11/02
       • تلفن گویای :22011955 -021 شماره صداوسیما، برای دعوت از آقای اعلمی برای مناظره در برنامه روبه فردا
فرستنده : حمید تاریخ ارسال : 1388/11/02
       • سلام. آقای اعلمی اگر از شما دعوت شود در برنامه ی "رو به فردا"ی شبکه سه حضور پیدا می کنید؟ ممنون. یا علی.
فرستنده : احسان تاریخ ارسال : 1388/11/02
پاسخ به شما : سلام، بله اما چنین دعوتی صورت نخواهد گرفت. آنها عمدا از افرادی دعوت می کنند که جناحی می اندیشند و دیدگاه های خود را بصورت خطی و بنفع اشخاص بیان می کنند، نه فراجناحی و متناسب با حق و حقوق ملت و مستقل از اشخاص!
       • بازدیدکنندگان سایت! یک جنبش وحرکت مدنی وعمومی همگی با تلفن به شماره 162 صداوسیما،صداوسیما را مجاب کنیم آقای اعلمی را به مناظره روبه فردا دعوت کند
فرستنده : حمید تاریخ ارسال : 1388/11/02
       • استقلال تهران از شکست در مقابل سرخپوشان تبریزی گریخت تراکتورسازی آذربایجان با هواداران پرشور خود بار دیگر قدرت خود را به رخ سایر تیمها کشید تاریخ انتشار 15.01.2010 15:08:44 UTC به روز شده 15.01.2010 15:08:44 UTC سرخپوشان تراکتورسازی آذربایجان در تهران در مقابل تیم پرقدرت استقلال در یک بازی خوب و تماشایی قدرت فوتبال تبریز و آذربایجان را به رخ سایر تیمها کشیدند. در بازی ای که در آن از سوی رئیس سازمان لیگ کشور اعلام شده بود تنها ۱۰ درصد ظرفیت تماشاگران به هواداران دو آتشه تراکتورسازی اختصاص خواهد یافت هزاران هوادار آذربایجانی خود را به ورزشگاه آزادی رساندند و تیم تراکتورسازی در میان تشویقهای مکرر هواداران خود در مقابل استقلال تهران به تساوی ۲-۲ تن در داد. گل اول بازی در این دیدار در دقیقه ۳۲ توسط پولادی بازیکن تراکتورسازی به ثمر رسید و بازیکنان استقلال که انتظار این گل را نداشتند توانستند در دقیقه ۴۵ با گل مجیدی، نتیجه را به تساوی بکشانند. در نیمه دوم نیز این تراکتورسازی بود که با گل دقیقه ۴۹ اکرامی کیوج با نتیجه ۲ بر ۱ از تیم صاحبنام و آبی پوش استقلال پیش افتاد. اما در دقیقه ۷۰ بازی، عمران زاده گل تساوی تیم استقلال را به ثمر رساند تا استقلال تهران در یک بازی خانگی با زحمت از شکست در مقابل تراکتورسازی و هواداران پرشور آذربایجانی بگریزد. تراکتورسازی با این برد با ۳۳ امتیاز از ۲۳ بازی در رده ششم جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال ایران جای گرفت و چشم به هفته های آینده دارد تا به صعود خود در جدول ادامه دهد. تیم تراکتور که هم اکنون پرهوادارترین تیم لیگ برتر ایران است در هفته بیست و چهارم در ساعت ۱۵:۱۵ دقیقه روز جمعه در تبریز مقابل مقاوت سپاسی شیراز قرار خواهد گرفت.
فرستنده : TRT تاریخ ارسال : 1388/11/02
پاسخ به شما :
       • دقت...دقت...آيت الله بيات زنجاني : ترکها در ایران حقوق ملی خود را مطالبه کنند...دفاع از مردم قره باغ تکلیف حکومت تهران است! بابح ۞ بوتو آزربایجان بیرلیک حرکاتی۞ میللی حرکت : پس از فتوای مرحوم آیت الله منتظری، دومین فتوای یک مرجع تقلید در خصوص حقوق اقوام غیر فارس بخصوص ترکها و آذربایجانیها در ایران منتشر گردید. این بار آیت الله بیات زنجانی از ترکها و آذربایجانیها خواست تا حقوق خودشان را از حکومت مطالبه کنند. وی همچنین دفاع از مردم قره باغ را وظیفه رژیم تهران دانست. وظیفه ای که حکومت تهران نه تنها انجام نداد بلکه با یاوری دادن به داشناکها، در قتل مسلمانان آنسوی ارس به حکومت منجاوز ایروان کمک نمود. اکنون به سئوالات، پاسخها و تصویر فتوای ایشان توجه فرمایید:... بسم الله الرحمن الرحيم دفتر حضرت آيت الله بيات زنجاني با سلام و عرض ادب ؛ متن سوال شما همراه با پاسخ مرجع عاليقدر به شرح زير مي باشد: استفتائ در امور سياسي مسلمينبا سلام و عرض تسليت به مناسبت محرم الحرام و رويدادهاي ناگوار جاري در ايرانحضرت آيت الله مواضع حضرتعالي در دفاع از اسلام و مسلمين بر كسي پوشيده نمي باشد . لذا خواهشمند است به سوالات اينجانب در صورت امكان جواب مقتضي داده شود: 1.مواضع پان ايرانيستي و باستان گرايي (كه از حكومت منحوس پهلوي در ايران شروع شده و تاكنون ادامه دارد )و به رسميت نشناختن زبان مردم آذربايجان و ممنوعيت آموزش آن و نيز عقب ماندگي هاي عمدي اقتصادي و اجتمايي اين قسمت از كشور زخم عميقي در روح و جان هموطنان ترك آذربايجاني ايجاد نموده است. لطفا اعلام بفرماييد ادامه اين وضع از نظر شرعي مجاز مي باشد يا خير؟ و همچنين تكليف شرعي مسلمانان ترك آذربايجاني براي مقابله با اين شرايط چيست؟ پاسخ : با سلام و تحيت ؛ اصل پانزدهم قانون اساسي تكليف دولت و مردم را مشخص كرده است و هموطنان ترك زبانمان بايد تلاش كنند اين اصل به طور كامل احيا گردد چرا كه مطالبه حق از تكاليف همه مسلمانان است. 2.همانگونه كه مستحضر مي باشيد بيست درصد خاك جمهوري آذربايجان كه شيعه و مسلمان مي باشند و ارتباط بسيار نزديك فرهنگي و ديني و زباني و خوني با هموطنان ترك آذربايجاني در ايران دارند توسط دولت غير مسلمان ارمنستان به اشغال در آمده و قتل عام هاي متعدد در روستاها و شهرهاي قره باغ اشغالي انجام شده است. آيا همكاري و پشتيباني مستقيم و غير مستقيم
فرستنده : ali تاریخ ارسال : 1388/11/02
پاسخ به شما :
       • با کمال تاسف تقلب بزرگ انتخابات این بار بر سر مسابقه اسمس برنامه نود امد.اقای فردوسی پور چرا ارای تراختور به نام پیروزی زده شد.باید به حال این ننگ گریست
فرستنده : حسن بزرگ مهر تاریخ ارسال : 1388/11/02
       • modir mohtram site goftid porsesh khod ra roye akharin post bezarid man ham gozashtam va montazere pasokh
فرستنده : mahur تاریخ ارسال : 1388/11/02
       • • با سلام خدمت آقای اعلمی.من مدت هاست که مطالب شما را مطالعه میکنم و شما را یک اصلاح طلب منصف و منطقی میدانم .من تا قبل از انتخابات شما را نمیشناختم اما نزدیک به انتخابات با پیشنهاد یکی از اقوامم با افکار شما آشنا شدم و برای همین با اینکه به آقای موسوی هم علاقه داشتم اما در آن شرایط تصمیم گرفتم شما را به عنوان کاندیدای مورد علاقه انتخاب کنم اما بعد از رد صلاحیت شما به طورجد در ستاد موسوی در شهرستان ساری فعالیت میکردم ؟آقای اعلمی من ابهاماتی در ذهن دارم و خواهشمندم شما پاسخ مناسبی به من بدهید/ 1-به نظر شما در این انتخابات تقلب شده است یا خیر(هرجند قبلا در مناظره ای گفتید از نظر حقوقی نمیتوانید اثبات کنید)؟2- شما مهندس موسوی را چه نوع انسانی میدانید؟آیا ایشان جز همان بعضی از مدعیان اصلاح طلبی هستند؟(اشاره به مشترکات احمدی......) 3-من از بت سازی افراد متنفرم اما در این شرایط به خاطر مبارزه در راه هدف خود و به عنوان یک دانشجوی عدالت طلب و آزادیخواه بهترین راه برای رسیدن به هدفم یعنی داشتن کشوری با همان آرمان های واقعی انقلاب اسلامی مبارزه کردن زیر سایه جنبش سبز و موسوی میدانم و ایا به نظر شما راه درستی را برگزیدم؟ با سپاس فراوان امیدوارم به سوالاتم پاسخ دهید فرستنده : ماهور تاریخ ارسال : 1388/10/29
فرستنده : ماهور تاریخ ارسال : 1388/11/02
پاسخ به شما : سلام، 1-قبلا نظر خود را در باره انتخابات اخیر اعلام کرده ام. پست های "مشروح کامل گزارش مربوط به میزگرد دانشگاه امیرکبیر با عنوان "ارزیابی عملکرد عوامل موثر در اطراف بحران انتخابات"، "لزوم بازسازی اعتماد عمومی و راه های برون رفت از بحران موجود" و "نتایج اعلام شده انتخابات در تقابل جدّی با احساس عمومی!" را در همین سایت مطالعه بفرمائید. در عین حال بارها اعلام شده است که بنده به عنوان یک حقوقدان در استفاده از واژه ها ناگزیرم به بار حقوقی آنها نیز توجه نمایم. تقلب یک عمل مجرمانه است. این جرم مانند سایر جرائم زمانی اثبات می شود که سه عنصر مادی، معنوی و قانونی آن محقق شده باشد. بنده شخصا دلیلی برای اثبات عنصر مادی آن در اختیار ندارم اما برخلاف کسانی که بخاطر منافع شخصی خود پس از اعلام نتایج انتخابات، به نتایج اعلام شده معترض شده اند، بنده اساسا نظام انتخاباتی حاکم را معارض با حق حاکمیت ملی و قانون اساسی موجود می دانم و انتقاداتم فراتر از اعتراضات جناحی است! 2-قبلا نیز در همین سایت نوشته ام آقای موسوی شخصیت متعهد و پاکدستی است، اما عملا میان افکار او و افکار احمدی نژاد و سایر اصولگرایان تفاوت معناداری نیست و برای ارزیابی افکار و شخصیت ایشان موضعگیری های پس از اعلام نتایج انتخابات را مبنا قرار نمی دهم، بلکه افکار و عملکرد دوران نخست وزیری و بیست سال سکوت وی در برابر ناهنجاری های گسترده پس از دوران نخست وزیری و سهم قابل توجه او در ایجاد شرایط حاکم مبنای استدلال و داوری بنده می باشد. بموازات بالاتر رفتن ظرفیت جامعه برای شنیدن واقعیت ها در این باره بیشتر خواهم نوشت.موفق باشید
       • من طرفدار جنبش سبزم ولی جنبش سبزی که حقوق بشر یعنی تحصیل به زبان مادری رو قبول نداره من جنبش سبزی نیستم
فرستنده : علی تاریخ ارسال : 1388/11/02
       • ه نظر بنده اس ام اس هاي زياد ساير تيم ها از طرف هواداران تراختور بود! چون اول به تراختور اس ام اس زدند ديدند ارسال نميشود خواستند ساير گزينه ها را هم امتحان كنند كه نتيجه داده و آمار ساير تيم ها بالا رفته. يك سوال داشتم: با توجه به سابقه حضور جنابعالي در مجلس ،تا آنجاييكه من مطلعم نحوه راي گيري مجلس هم كامبيوتري است يعني دستي نيست كه احتمال تقلب هم در اين صورت خيلي زياد است،در اين صورت آيا امكان تقلب در آراي مجلس وجود دارد؟بنده قبلا هم شنيده بودم كه وقتي به صورت دستي راي گيري كرده اند يكبار ديدند كه چند تا آراي اضافي آمده(احتمالا دوره كروبي بود) ؟
فرستنده : من تاریخ ارسال : 1388/11/01
       • بو کوءهنه دییرماندا کی دنلر دارتیر مرد اسگیلن اندازده نامرد آرتیر آرتیق سینادیقجا دونیانی من گوءردم آرتیقجا دوشونجه اینسانا درد آرتیر "نادر الهی" یک روز کبوترای صلح به قول شاملو پرواز می کنن و اونوقت زمین به اندازهء پاکی یک کودک میشه فرید .م . مراغه
فرستنده : بی نام تاریخ ارسال : 1388/11/01
       • اینجام که شده حیات خلوت تجزیه طلب ها.چرا قضیه رو به فارس و ترک بودن می‌کشونن.اگه کبوتر پرسپولیسم بود همین بلا سرش می‌اومد.
فرستنده : علی تاریخ ارسال : 1388/11/01
پاسخ به شما : مدیرسایت:علی آقا میان هویت طلبانی که تنها خواسته اشان احترام به تاریخ و فرهنگ و زبان و ادبیاتشان است و تجزیه طلبانی که بدنبال تجزیه کشورمان می باشند، تفاوت قائل باشید. یقین بدانید که تجزیه طلبان را به این سایت راهی نیست! ضمنا ما هم با شما موافقیم و معتقدیم و چه بسا در رقابت میان پرسپولیس و استقلال هم ممکن بود این اتفاق ناخوشایند رخ دهد. آقای اعلمی در پست"مشترکات احمدی نژاد و بعضی از مدعیان اصلاح طلبی!" به کامنت یکی از کاربران که نوشته بود: "اوج نفرت قومي را در بازي تراختور -استقلال ديديد كه چگونه سرحيوان زبان بسته اي را كندند وبه هوا پرتاب كردند و شادي كردند تنها به اين جرم كه نشان تراختور يا بهتر بگويم نشان تيم ترك را داشت؟" چنین پاسخ دادند: " بنده اصلا چنین برداشت بدبینانه ای ندارم و این اتفاق زشت و ناخوشایند(کشتن یک کبوتر) در رقابت میان هواداران تیم های پرسپولیس و استقلال و یا ذوب آهن و ...نیز ممکن است رخ دهد و نباید آنرا به همه تعمیم داد، همچنانکه در طول سالیان گذشته شاهد بوده ایم دامنه اینگونه اختلافات و رقابت های تیمی به حدی شکل افراطی بخود گرفته است که هواداران بعضی از تیم ها بجان هم نیز افتاده اند و شکم یکدیگر را دریده اند! ضمنا بارها نوشته ام که سعی نکنید عقاید خود را به دیگران تحمیل کنید!"
       • ای کاش همچنانی که با استفاده از تصاویر تلویزیونی دهها نفر را بازداشت کردند این چند نفری را که این عمل کثیف و ننگین را انجام داده اند را دستگیر و دادگاهی میکردند. آن چند نفر بهتر بود بجای آنکه سر کبوتر بی دفاع را از سر جدا کنند با استفاده از طنابی محکم سر کثیف و لجن مال خود را از بدن جدا میکردند. ای کاش
فرستنده : شرف دوست تاریخ ارسال : 1388/11/01
       • درود بر شما آقاي اعلمي. در مورد اين حيوان آزاري چه ميتوان گفت؟از نسل فعلي بيش از اين انتظاري نداشته باشيد. قصد توهين و تحقير جوانان هموطنم را ندارم . با اين همه خشنونتي كه دائما در حال تزريق به جامعه است واقعا چه انتظاري ميتوان داشت؟ مدتهاست وقتي از خدا ياد ميشود صحبت از قهر خداست ووقتي از شهامت صحبتي ميكنيم از اشتهادي ها و انتحاري ها نام ميبريم. شما گويي از تمام عمر امام حسين (ع) جز عاشورايي نبوده. در اين مدت سي سال هيچ برخوردي با دزدان خودي كه معمولا در مقابل مردم حال ديگري داشته و هميشه ديگران را امر به معروف خفيف و ني از منكر شديد ميكنند صورت نگرفته و نخواهد گرفت و به طبع يادشان داده ايم بايد حق ات را خودت با هر وسيله اي كه بتواني بگيري يعني با خشونت. اول انقلاب هر مسئولي كه لب ميگشود از 5 كلمه چهارتايش واژه مستضعفين بود. حتما يادتان هست ولي امروز ثروتهاي نجومي خود را امانت امام زمان نام گذاشته اند. اين يعني تحقير انسانها و تحقير اعتقاداشتان.خلاصه در تمام آن روزها قفلي ساخته ايم تا در اين شب تاريك به دنبال كليدش بگرديم.آقاي اعلمي صحبت شما صحبت از قتل يك كبوتر با بالهاي قرمزش نيست.
فرستنده : farhad تاریخ ارسال : 1388/11/01
پاسخ به شما :
       • با سلام به اقاي اعلمي و نو شته زيبايشان .حضرت عيسي مي فرمايند حق مي گويم به شما كه در جهان هر شري به وسيله شيوخ داخل شده است.
فرستنده : شمس تاریخ ارسال : 1388/11/01
       • سایت تراکتور فنس آمد با تغییر در دامنه www.tractor-fans.com
فرستنده : علی تاریخ ارسال : 1388/11/01
       • فقط میشه اظهار تاسف کرد از این سنگدلی. خیلی ناراحت کننده بود.
فرستنده : فاطمه تاریخ ارسال : 1388/11/01
       • با سلام جناب اعلمی، از جنابعالی‌ بابت این نکته بینی‌ و تذکرات به جای فرهنگی کمال تشکر و قدردانی را دارم. ما هنوز در خیلی‌ موارد نیاز به پیشرفت داریم که یکی‌ از آنها روش رفتار ما با حیوانات است. این موجودات هم آفریده خداوند هستند و ما باید رفتار مناسب با آنها داشته باشیم. در این مورد من هم فقط چند نکته از مشاهیر برای شما و دوستان گرامی عرض می‌کنم. گاندی: "چگونگی‌ رفتار یک ملت میتواند نشانه ای از بزرگ واری و پیشرفت اخلاقی‌ یک ملت باشد." امانویل کانت: "چگونگی برخورد یک انسان با حیوانات نشانی‌ از مکنونات قلبی اوست." دانیال، دانشجویی دوره دکترا
فرستنده : دانیال تاریخ ارسال : 1388/11/01
       • باور کنید ما فعلا از نظر توان رسانه ای در وضعیتی نیستیم که یک ...منسجم و مداوم را پیش ببریم چون همانند خرداد 85 بازهم همه سانسورمان خواهند کرد و اینبار اعلمی را هم در مجلس نداریم که از تریبون مجلس صدایمان را منعکس کند! ما رسانه مستقل و قدرتمندی نداریم. ... جنبش سرخ جامگان تراختور هم یک حرکت کاملا خودجوش است و هیچ کس یا گروهی نمی تواند ادعا کند که آن را بوجود آورده و هدایت می کند چون هیچ کسی فعلا در آذربایجان دارای چنان قدرتی نیست چون قدرت یعنی رسانه و ما فاقد آنیم. این حرکت نشان از نبوغ ذاتی مردم تاریخ ساز آذربایجان است که در بدترین شرایط هم راهی برای خروج از بن بست ابداع می کند! امروز تراختور خود تبدیل به رسانه ای مردمی شده است و برای همین است که عده ای را به وحشت انداخته که حتی برای بدنام کردنش به دستکاری در اس ام اس ها و شوی برنامه 90 دست می زنند! اما آذربایجان راه خود را پیدا خواهد کرد و بایکوت رسانه ای تنها می تواند این مسیر را طولانی تر کند که به نظرم باز هم به نفع ما خواهد بود چون هرچه به جوش آمدن دیگ سنگی آذربایجان بیشتر طول بکشد، قدرت و حرارتش سوزاننده تر خواهد بود!
فرستنده : سعید تاریخ ارسال : 1388/11/01
پاسخ به شما :
       • آقای اعلمی عزیز، شما در یک کامنتی گفته بودید که « شما حتی باندازه تیم فوتبال تراکتورسازی هم برای نماینده خود که هستی و نیستی اش را قربانی راه ملت کرده بود، ارزش قائل نبودید...» می خواهم بگویم حق با دوست عزیزم علی است. مردم آذربایجان قدرنشناس نیستند ولی از سوی همه گروهها و رسانه ها تحت فشارند. اما «تراختور» فقط یک تیم فوتبال نیست! تراختور نماد اعتراض مدنی و مبارزه منفی آذربایجان است که حتی طرز تلفظ نامش هم یک نوع دهن کجی و مبارزه منفی با سیستم حاکم است! حتما ویدیوی شعارهای مردم در سفر احمدی نژاد به تبریز را دیده اید که حتی همان تعداد کمی هم که به زور از مدارس و ادارات برای استقبال آورده شده بودند، در جواب همه شعارهای تحمیلی از تریبون، فقط تراختور را تشویق می کردند! http://www.youtube.com/watch?v=A3BAEw3CXEE
فرستنده : سعید تاریخ ارسال : 1388/11/01
پاسخ به شما : وقتی یک تیم فوتبال با مختصاتی که دارد(ملاحظات مربوط به مربی و چند بازیکن و اهداف خاصی که هرتیم ورزشی تعقیب می کند) و نیز با توجه به برد و باختی که در انتظار هرتیم فوتبال است،بجای انسانی که پژواک فریاد ملت است و مطالبات مردم را بیان می کند و دارای عقل و احساس و شعور و انگیزه و هدف است، به "نماد" مبدل می شود و آنهمه برایش تعصب نشان داده می شود، انتظار هیچگونه گشایش و تحولی را نداشته باشید!
       • با سلام یک سوال حقوقی داشتم:ایا مرجع رسیدگی به شکایات مردم ازنیروی انتظامی دیوان عدالت اداری است؟در این صورت دادخواست چگونه باید تنظیم شود؟ایا رویه ی دادگاههای دیوان عدالت اداری مانند دادگاههای حقوق خصوصی وعمومی است؟باتشکر
فرستنده : علی تاریخ ارسال : 1388/11/01
پاسخ به شما : سلام، به سازمان قضائی نیروهای مسلح مراجعه نمائید.
       • سلام آقای اعلمی با تشکر از حضور شما در استادیوم شما همواره از ما پیش هستی و بر ما منت می گذاری. آقای اعلمی بنظر شما راه حل ما برای مواجهه با یک ...پرست حاکم بر ایران چیست آنهایی که حتی توان دیدن وجود تیمی پرطرفدار تر از خود در یک سیستم ورزشی را ندارند(مصداق نظرسنجی برنامه 90) آیا به ما اجازه خواهند داد به حقوق سرکوب شده اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خود دست یازیم. به نظر من تجزیه طلب آنهایی هستند که آنقدر حلقه را بر آذربایجان تنگ کرده اند که چاره ای جز ... نمانده است. و به نظر می رسد که ما آخرین نسل آذربایجانیم که با این بی ...ها به زبان منطق سخن می گوییم. در صورت صلاحدید نظر خود را در ارتباط با آپارتاید حاکم بفرمائید یاشاسین اعلمی یاشاسین آزادلیق یاشاسین آذربایجان
فرستنده : یاشار زنگانلی تاریخ ارسال : 1388/11/01
پاسخ به شما :
       • من هم با خانم زهرا هم عقیده ام. اگر به وبلاگ های موسوم به سبز مراجعه کنید متوجه خواهید شد که آنها هم در انحصارطلبی و دیکتاتوری و فریبکاری و شخصیت پرستی دستکمی از سیاه ها ندارند!
فرستنده : مازیار تاریخ ارسال : 1388/11/01
       • تراکتور یا تراختور همانگونه که هر آذربایجانی اینچنین می نامدش اکنون دوران اوج خود را سپری می کند. تیمی که با حمایت همه جانبه و قاطعانه هوادارانش افتخارات معنوی زیادی را کسب کرده است. این دور از انصاف است که صرفا به تعریف و تمجید از هواداران هوشیار و آگاه تراکتور بپردازیم و نقش آنان را در موفقیتهای تیم در سایه قرار دهیم. واکاوی کنش و واکنش های هواداران تراکتور ما را به این نتیجه رهنمون می سازد که این هواداران غیر عادی هستند. چرا تراکتور؟ چرا سرخ؟ چرا همه ترکها و چرا همه آذربایجانی ها. تراکتور نمادی از مظلومیت ماست. ما نه به دنبال افیون هستیم و نه چشم به کانالهای آنچنانی دوخته ایم تا دیکته کنند و مشق کنیم. طرفدار تراکتور می داند که آللهم بیربیر! اکنون که مشاهده می کنیم حسودان و بخیلان، سیاسان و خناسان به دنبال زدن زخمی بر پیکر تراختور هستند برماست که با آرامش و حمایت خود از تیم بهترین جواب را به اینان بدهیم. طرفدار تراختور نه فحش می دهد و نه در یک عمل غیر انسانی سر پرنده بی گناهی را که نشان آزادگی دارد از سر جدا می کند بدون آنکه ککش بگزد. طرفدار تراکتور چون انسان است به هویت و انسانیت هیچ فردی و هیچ طرفدار دیگری توهین نمی کند. او متعالی فکر می کند و به آینده چشم دوخته است. ما بسیاریم ولی مظلوم. ما مظلومیم ولی مفلوک نیستیم. ما منفعل نمی شویم و مانند آب جویباری هستیم که سنگ و خاشاک نمی تواند جلویمان را بگیرد. دوست داریم برادرانه زندگی کنیم و به نام انسانیت همانند انسانها به همدیگر احترام بگذاریم azarbaijansport.blogfa.com
فرستنده : alireza تاریخ ارسال : 1388/11/01
پاسخ به شما :
       • با درود، مقاله جالب آقای اعلمی با قلمی پرتوان ونگاهی نکته سنج موفق به تشبیه اوضاع سیاسی ایران به مرگ کبوتر در استادیوم شده است. من البته با این مقایسه مخالفم اما پیش از پرداختن به اصل مطلب یاد آوری می کنم که معضل خشونت در استادیوم یک پدیده جهانیست و اتفاقا این مسئله در ایران در قیاس با بسیاری از لیگ های اروپایی به مراتب کمرنگتر است. بر این پایه قتل یک کبوتر را در صحنه صف آرایی کاملا مسالمت آمیز دو گروه چند ده هزارنفری نمیتوان نمادومبین خشونت خفته و پنهانی انگاشت که بالقوه به قتل همنوع نیز منجر تواند شد. اما تشبیه انسانهایی که در وقایع اخیر در ایران جان باختند به آن کبوتر در هر صورت اشتباه است زیرا کبوتر به میل خود رنگ نشده ، با علم به خطرات احتمالی به طرف حریف پرواز نکرده و تنها یک قربانی بی اراده است در حالی که میلیون ها ایرانی با تکیه به حق بشری و شهروندی خویش آگاهانه جان بر طبق اخلاص نهاده و با دست خالی و عزم آهنین به خیابانها آمدند. دریغ که درودشان به آزادی با گلوله و چماق و شکنجه و تجاوز پاسخ گرفت. در استادیوم دو طرف دعوا (صرف نظر از حق میزبانی) کمابیش از دید عینی و اخلاقی برابرند. در صحنه سیاسی اما یک طرف صداوسیماو گاز اشک آور و چماق و تفنگ و کهریزک و دلارهای بی حساب نفتی را در اختیار داردو طرف مقابل تنها جان خویشتن را. اما نتیجه گیری نهایی آقای اعلمی جدا حیرت آور است. میفرمایند همه باید به قواعد بازی تن دهند تا کسی کشته نشود، یعنی ندا و سهراب وترانه و محسن(روح الامینی) و علی(موسوی) قواعد بازی را زیر پا گذاشته بودند؟ من انتقاد برحق آقای اعلمی به سران خودخوانده این جنبش را درک میکنم و با ایشان هم عقیده ام. اما خونی که در خیابان ریخته شد خون قربانیان نا آگاه و فریب خورده و بی اراده بسان آن کبوتر نبود. نامشان زمزمه نیم شب مستان باد، تا نگویند که از یاد فراموشانند!
فرستنده : یک ایرانی از آلمان تاریخ ارسال : 1388/11/01
پاسخ به شما : هموطن گرامی! سلام، نتیجه گیری که اسباب تحیّر شما شده است، ناشی از برداشت خود شماست و من به هیچ روی در مقام رسیدن به چنین نتیجه ای نبوده ام، زیرا توصیه راقم مبنی بر تن دادن به قواعد بازی معطوف به دو طرف است که یک طرف آن حاکم و صاحب قدرت و طرف دیگرش حکم شونده و تحت الحمایه قدرت است. تن دادن صاحبان قدرت به حق حاکمیت ملت و تمکین از خواست و اراده کسانی که به حاکمان قدرت داده اند، یکی از مهمترین قواعد بازی است، اجتناب از کشتن انسان های بی گناه و حفظ حرمت خون و آبروی یک انسان هم از دیگر قواعد بازی است و نقض این دو قاعده محکوم است، بویژه اگر این اقدام از سوی کسانی صورت گیرد که شرعا و قانونا مسئول حفظ جان شهروندان می باشند. رعایت تکالیف شهروندی نیز از دیگر قواعد بازی است، اما پر واضح است که ایندو را نمی توان با یکدیگر سنجید همچنانکه خطای عمدی یک بازیکن در مسابقه فوتبال به هیچوجه قابل قیاس با خطای عمدی داور نیست! بنابراین حتی اگر قربانیان مورد اشاره شما از قواعد بازی تخطی هم کرده باشند، این امر مطلقا مجوزی برای کشتار خیابانی آنان نخواهد شد و شرع و عقل و قانون و عرف همه و همه بر این حقیقت حکم می رانند که مجازات باید با جرم متناسب باشد و در محکمه ای صالح باثبات برسد، حال آنکه من اساسا معتقدم که ندا، سهراب، محسن و علی و ...هیچیک مرتکب جرمی نشده بودند تا مستوجب شدیدترین کیفرها باشند!
       • سلام اقاي اعلمي جلال هستم از قائمشهر بسيار از خواندن مطالبت لذت ميبرم و بر آگاهيهايم مي افزايم. پاينده باشيد. به مطالب پايه اي مثل موضوع عمربن حنظله بيشتر بپردازيد.
فرستنده : جلال تاریخ ارسال : 1388/10/30
       • این سبزها وسیاه ها هم سر و ته یک کرباسند و در عوامفریبی بی نظیرند. آنها هریک برای خود دنیائی دارند و از هر فرصتی برای رنگ کردن و فریب مردم و پیشبرد اهدافشان که بقول شما شخصیت زدگی است،استفاده می کنند. یک سایت درپیتی whopopular که هر فرد می تواند در کنار یک کامپیوتر نشسته و تنها با خاموش و روشن کردن آن در شبانه روز به یک فرد چند هزار رای بدهد را پیدا کرده و به افرادی مانند...و ...دهها هزار امتیاز داده اند تا این ...های عهد بوق را به عنوان بهترین رهبران جهان معرفی کنند. واقعا جای شرمساری است که قشر تحصیلکرده ما هم اینقدر ا...تشریف دارند!! شما در نظر بگیرید که 100 نفر در خارج از کشور آنهم در شرایطی که به اینترنت پرسرعت و کافی نت های متعدد دسترسی دارند چند ده هزار رای می توانند بیک نفر بدهند!؟ اینرا هم در نظر داشته باشید که از صدها وبلاگ و بی بی سی و صدای آمریکا هم برای لج و لجبازی روی این موضوع کلی تبلیغات کرده بودند!!چرا این افراد افکار این آقایان را بررسی نمی کنند و روی آن مانور نمی دهند!؟
فرستنده : زهرا تاریخ ارسال : 1388/10/30
پاسخ به شما :
       • من درك مي كنم كه پاسخگويي به همه سوالات توسط شخصي همچون آقاي اعلمي مقدور نمي باشد اما از طرح اين سوالات 2 هدف دارم 1-فهميدن نظر دوستان در مورد سوالاتم 2-شايد سوال اين حقير موضوعي براي يكي از روز نوشت ها يا وب نوشت هاي آقاي دكتر باشد(البته در صورت دارا بودن ارزش كافي از نظر ايشان)
فرستنده : بولود تاریخ ارسال : 1388/10/30
       • جناب آقاي اعلمي بوندان كي استاديوما تشريف گتيرديز و بو گؤزل يازي ايچون سيزه منتدارليغيمي بيلديريرم.
فرستنده : آزربايجان اوغلو تاریخ ارسال : 1388/10/30
پاسخ به شما :
       • این مساله به واکنشهای نظرسنجی 90 هم تشابه زیادی دارد
فرستنده : حسین تاریخ ارسال : 1388/10/30
       • حال سوال اينجاست كه 1- آيا انحراف از اهداف اوليه ،مشخصه تمام انقلاب هاست؟ 2- اگر نه ، چه انقلاب هايي ،با چه فاكتور ها و مشخصاتي دچار اين انحرافات مي شوند؟ 3- دلايل عمده اين انحرافات كه امروزه به عينه شاهد آن هستيم چيست؟ 4-آيا ترور شخصيت هاي تراز اول و دلسوز كشور در اوايل انقلاب زمينه را براي انحرافات امروزي فراهم كرد؟ 5 - مردم در عدم ايجاد انحرافات چه نقشي مي توانند داشته باشند ؟ 6- و در نحايت سوال هميشگي : راهكار جنبعالي براي مبارزه با اين جو حاك چيست؟
فرستنده : بولود تاریخ ارسال : 1388/10/30
       • جناب اعلمي فارغ از اين اتفاقات جديد – و سوالات آخرم كه بي جواب مانده – يك سوال كلي هم از محضرتان دارم.با توجه به نوشته هاي شما فكر مي كنم شما هم با من هم عقيده باشيد كه شرايط كنوني كه در آن قرار داريم خيلي متفاوت از وضعيت آرماني است كه در سال 57 در اذهان عمومي و عده معدودي از دست اندركاران انقلاب تصور مي شد و متاسفانه انقلابي كه با جانفشاني جوانان اين مرزوبوم به ثمر نشسته بود دستخوش انحرافاتي گشته.
فرستنده : بولود تاریخ ارسال : 1388/10/30
پاسخ به شما : مدیرسایت:بارها نوشته ایم که آقای اعلمی فرصت پاسخگوئی به همه سوالات شما عزیزان را ندارند، و اگر قرار به پاسخگوئی باشد ایشان باید همه زندگی خود را رها کرده و به نظرات کاربران عزیز پاسخ بگویند و این شدنی نیست.با تشکر از اینکه ما را درک می کنید.
       • میکروفونها خاموش-ارسال اس ام اس ناممکن هم چیز از بازی روز جمعه شروع شد هوادارا تراختور با حضوری 55 هزار نفری آزادی را تسخیر کردند این حضور پرشور هواداران تراختور مثل بمب ساعتی در عرض چند ثانیه ترکید. اما نکته ی قابل توجه خاموشی صدای هواداران تراختور بود خاموشی بسیار عجیب هواداران پر تعداد تراختور بود آری این برنامه فوتبال برتر بود که مکروفونهای هواداران تراختور را خاموش کرد تا دهن کجی خود را با وقاحت تمام توسط سخنان پیمان یوسفی به نمایش بگذارد. این اولین حرکت غیره منتظره شبکه 3 بود اما حرکت دوم که در جهت ضایع کردن حرکت هواداران تراختور کلید خورد مسابقه ی اس ام اس برنامه 90 بود برنامه شروع شد اما گزینه های 3 تایید نمی شود هر چه تلاش کردم تا گزینه 3 را ارسال کنم با پیام نوت سندینگ روبرو شدم!!! تصمیم گرفتم گزینه های دیگر را تست کنم پس عدد 1 را ارسال کردم اما این بار در کمال تعجب پیام تایید شد تا فردوسی پور حرف از پر هوادار بودن تیمی بزند که حتی نمی تواند نصف ورزشگاه خانگی خود را پر کند. اما از نقطه نظر علمی آماری قابل قبول است که با آمارهای ثبت شده قبلی همبستگی داشته باشد ولی آمار 90 به طور کلی برع** آمار سایتهای چون گل - پارس فوتبال- و صدها وب سایت هواداری دیگر است. در آخر امیدوارم این حق ضایعه شده از هواداران تراختور توسط مسولین عزیز بازپس گیری شود.
فرستنده : حمید روانشناس تاریخ ارسال : 1388/10/30
پاسخ به شما :
       • آقای اعلمی از نکته نظر سنجی شما بی نهایت متشکرم ؛ با روی کار آمدن رضا خان در ایران دو سیاست آسیمیلاسیون و الیناسیون رو به کار آمد و فرهنگ و نژاد و تاریخ و تمدن و اقتصاد ...بخصوص زبان ... غیر فارس مورد هجوم یاغیان پان .... و ، پان آریائیسم و شوونیسم و راسیسم های تند رو گردید و اکنون با گذر چندین سال باز هم سینه عده ای پر از درس های رضا خان خائن پر شده است من شعر بولود قاراچورلو عمق جان حرفم را به عرض می رسانم اوزگه چیراقینا یاغ اولماق بسدیر آن جوان بی رحم ... کبوتر را پاره پاره می کند و سران ... مدنیت آذربایجان را می درند با سپاس
فرستنده : ابراهیم نوری تاریخ ارسال : 1388/10/30
پاسخ به شما :
       • مسابقه اي كاملا مشكوك كه حتي فردوسي پور را هم متعجب كرد
فرستنده : بی نام تاریخ ارسال : 1388/10/30
       • http://dahe60.blogfa.com
فرستنده : بی نام تاریخ ارسال : 1388/10/30
       • بجای نهادینه کردن دموکراسی و آزادی خشونت رو نهادینه کردند...اگه سکوت کنیم و دست رو دست بگذاریم با کله میریم ته دره قصاوت و بدبختی...
فرستنده : علی حق بین تاریخ ارسال : 1388/10/30
       • با سلام آقاي اعلمي در تاييد سخنان دوست عزيزم "علي" مي گويم:در اين فضايي كه خفگان همه جاي آن را فرا گرفته و نه نشريه اي داريم و نه رسانه ي كاملي تا بتوان افكار عمومي را توسطشان هدايت نمود.بنظر حقير اگر مي بينيم بعضي از جريانات در جاي جاي كشور ،حامي و هوادار دارند به خاطر نقش غير قابل انكار رسانه ها و نشرياتي است كه 24 ساعته به سوق افكار عمومي –به سمت دلخواهشان- مي پردازند. اما آذربايجان چه؟ تا جايي كه اطلاع دارم از ابتدا فاقد يك رهبر فكري مستقل و وفادار بوده كه صبورانه در داخل كشور به تربيت و پرورش نيروهاي فكري آگاه وعاقل بپردازد تا در مواقع لزوم –همان جايي كه خودتان اشاره كرديد و كاري از دست ما برنيامد- اقدام لازم و متناسب با شرايط را انجام دهد0و از طرفي رسانه اي هم نداريم تا تئسط آن اتفاق مهمي مانند حضور فرزند خلفش در استاديوم را با اطلاع عموم برساند
فرستنده : بولود تاریخ ارسال : 1388/10/30
       • با سلام خدمت جناب آقای اعلمی عمق نفرت نژادپرستی را آذربایجانیها سالهاست که می دانند و با جان و دل لمس می کنند. نفرتی زشتی که با ...پرستی جلوه زیبای از آن ساخته اند .نمی توانم این اتفاقات اخیر را دلیل روشن شدن ماهیت نژادپرستان بدانم . فقط خوشحالم از اینکه هم زبانانم به آگاهی بیشتری می رسند . اتفاقاتی که متحیرم می کند ، ... که همه چیزش را مدیون مردان و زنان این دیار است چگونه با آن عمق نفرت در برنامه 90 بر حیثیت و فرهنگ و ... هموطن !! خود می تازد . چگونه می شود که یک ملت همیشه مورد کینه و نفرت افکار نژاد پرستی صدا و سیما و رسانه ها قرار می گیرند ، آسوده خاطر از اینکه هیچگاه مورد مواخذه قرار نمی گیرند . اما هویت طلبی آذربایجانیها با محرومیت تحصیلی ، زندان ، انفرادی ، و . .. همراه است . تحصیل بزبان مادری را انگ پان می زنند . اما مسخره و استهزا یک ملت در رسانه ملی را بازتاب اخبار رویداده می دانند . نمی دانم چرا هیچگاه از دکتر دندانپزشک ، از استاد دانشگاه ، از دانشجویان دکترا و فوق لیسانس و لیسانس مصاحبه نمی شود .اگر ادعای برفرهنگی ما را دارید پس اینهمه افتخارات عملی و فنی و ورزشی و و و چیست ؟!! اگر می خواهید ما نباشیم پس چرا انگ تجزیه طلبی را به ما می زنید؟؟! از دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست .
فرستنده : بای بک تاریخ ارسال : 1388/10/30
پاسخ به شما :
       • صحنه دلخراش گواه ! عمق فاجه است که دارد در جامعه اتفاق میفتد <<خشونت>> مقصر اصلی کیست؟ مقصراصلی کسانی هستند که خشونت را به جامعه تحمیل میکنند. قدرت طلبانی که کمترین ارزش را برای خون انسانها قائل نمیشوند . تا دیر نشده ! باید این درندگان را رام کرد ، قبل از اینکه انسانیت را از جامعه بگیرند.
فرستنده : JALAL تاریخ ارسال : 1388/10/30
       • درود برجنبش سبز ايران http://www.ayandenews.mihanblog.com
فرستنده : حامد تاریخ ارسال : 1388/10/30
       • آقای اعلمی، به شما قول می دهم که اگر هواداران تراختور در آزادی متوجه حضور شما می شدند و یا از قبل توسط رسانه های فرضی ما می دانستند که شما قرار است آنجا باشید، همه یکصدا یاشاسین اعلمی را فریاد می زدند. آقای اعلمی مردم آذربایجان هم مثل خود شما کاملا بایکوت خبری شده و حتی سایت طرفداران تراختور را هم بستند تا مبادا ما بتوانیم جایی برای اتحاد و همبستگی پیدا کنیم! در برنامه نود هم تعمدانه خواستند تا ما را تحقیر کنند! اعلمی عزیز، آذربایجان هم با تو هم درد است. از این شیر دست و پا بسته و زندانی دلخور مباش. اما همه بدانند که آذربایجان را نمی شود برای همیشه خاموش کرد! این خاصیت آذربایجان است که به گفته ستارخان به دیگی سنگی می ماند که دیر به جوش می آید ولی وقتی به جوش آمد دیگر به این راحتی ها سرد نخواهد شد! آذربایجان همه این شیطنت ها و تحقیرها را تحمل می کند و به یکباره همچمون آتش فشانی خواهد خروشید و همه مدعیان را سرجای خود خواهد نشاند!
فرستنده : علی تاریخ ارسال : 1388/10/30
       • آقای اعلمی خیلی مطلب جالبی بود. ممنون. اما می خواستم به مساله مهم دیگری بپردازم. می دانم که ته دل از ما آذربایجانی ها دلخورید که آنچنان که شایسته شما بود، از شما حمایت نکردیم. من هم حق را به شما می دهم و هم می خواهم بگویم که آذربایجان خیلی هم مقصر نیست! آذربایجان را به عضو فلج تبدیل کرده اند! ما یک رسانه دیداری و شنیداری و یا حتی یک روزنامه پرتیراژ نداریم! همانطور که چپ و راست شما را بایکوت رسانه ای کردند، آذربایجان را هم بایکوت کرده اند! رسانه های خارجی مثل بی بی سی هم به کلی ما را بایکوت کرده اند! صدای ما دیگر به گوش خودمان هم نمی رسد! آقای اعلمی فکر می کنید چند درصد مردم آذربایجان خبر کاندیداتوری شما را تا به حال شنیده اند؟ فکر می کنید چند درصدی از آنها سخنرانی های تاریخی شما را گوش کرده اند؟ شما به ورزشگاه آزادی رفتید و هیچ کس متوجه حضور شما نشد! چرا؟ چون ما رسانه ای قدرتمند نداریم که اخبار را به گوش مردممان برسانیم! حتی یک رادیوی موج کوتاه هم می توانست، قضیه را کاملا تغییر دهد.
فرستنده : علی تاریخ ارسال : 1388/10/30
       • بعضی افراد انسانیتشان تعطیل می باشد. اینها همان افرادی هستند که وقت بازنده شدن تیمشان اتوبوس آتش میزنند.
فرستنده : مجتبی تاریخ ارسال : 1388/10/30
پاسخ به شما :
       • بالاخره مسابقه اي كه ماه ها بود ميليونها هوادار تراكتور انتظارش را ميكشيدند فرا رسييد اما دريغ از رايي كه براي تراكتور جمع شود، ديشب وقتي سوال مسابقه برنامه نود را شنيدم از جا پريدم و با حالتي كه گويي تراكتور گل زده باشد به سراغ گوشي تلفن همراهم رفتم و با افتخار تايپ كردم: 3 و ارسال كردم به 200090 وقتي چند باري ارسال ناموفق شد لبخندي از روي رضايت زدم و با خودم گفتم به به! انقدر اس ام اس ارسال ميشود كه نوبت به راي من نمي رسد! دوباره تلاش كردم و اينبار ارسال انجام شد. چند دقيقه بعد يكي از دوستانم تماس گرفت كه نمي تواند اس ام اس ارسال كند. يعني ارسال ميشود ولي ديلايور نميشود. وقتي من هم تنظيمات گوشي ام را چك كردم متوجه شدم راي من ديلايور نشده و در ضمن برخلاف راي هاي قبلي هيچ پيامي مبني بر ثبت راي من در برنامه 90 دريافت نشد. از ان لحظه تا ساعتها با گوشي ام كلنجار ميرفتم و با ديدن نمودار سوال برنامه دلم ميسوخت كه مني كه ماهها منتظر چنين شبي بودم حالا عاجز و درمانده با گوشي ام كلنجار ميرفتم! آري ديشب شب تاريك هواداران تراكتور بود، اگر مي ترسيديم كه جمعه به ازادي راهمان ندهند اما اينبار ديديد
فرستنده : رازیگر تاریخ ارسال : 1388/10/30
پاسخ به شما :
       • yashasin azerbaycanin igit balasi alami umudum var gina sizi azarbaycanin qucaginda goram aghaye alami bugun shayad sizin mas'uliyyatiz maclisda olan zamandan da chox ola azerbaycanin qibalinda, siz bulun allah bizi tak qoymiyin azerbaycanin ozga vuran yaralari biza basdi
فرستنده : alireza تاریخ ارسال : 1388/10/30
       • این برداشت نشان دهنده عمق دیدگاه شما نسبت به مسائل پیرامون است.متاسفانه در کشور ما چنین افرادی اندکی با این عمق دید و توانایی در تحلیل مسائل را در بایکت خبری قرار داده ایم و عملا بر خلاف منافع ملی خود حرکت میکنیم و غربی ها در راستای منافع ملی خودشان در حال پرورش تعداد زیادی از این افراد توامند و البته استفاده حداکثری از آنها هستند . شعار ایران 1400 و امثال آن را سر میدهیم و دم از دموکراسی و برابری و آزادی و آزادی اندیشه و مدیریت جهان مرزنیم در حالی که متاسانه در رفتار بخش کثیری از سیاست مدارانمان چیزی جز قدرت طلبی دیده نمی شود. به امید روزی که عدالت و صداقت و مسئولیت پذیری به کل جامعه برگردد. با تشکر
فرستنده : محمد تاریخ ارسال : 1388/10/30
پاسخ به شما :
       • به نظر حقير روزانه سر كبوتران زياديبه خاطر رنگ افكارشان ار بدنشان جدا مي شود اما اين نكته حائز اهمييت است كه كساني كه به خاطر اعتقاداتشان سر بريده ميشوند - چه از لحاظ معنوي چه از لحاظ مادي- چنان درسي به بازماندگان مي دهند كه فراموش نشدنيست و اين مرگ مايه جاودانگي آنهاست. همان طور كه يك كبوتر كه شايد قبل از مرگش ما هيچ توجهي به او نمي كرديم اكنون تصوير كشته شدنش در عرض چند ساعت در اكثر سايت ها راه پيدا كرده و هم اكنون همه از او و رنگش(اعتقاداتش ) حرف مي زنند. خوشا بحال كسي كه با مرگش بانگ بيداري انسانهاي خفته را فرياد ميكشد!!!!!!!
فرستنده : بولود تاریخ ارسال : 1388/10/30
       • متاسفانه باز هم شئونیزم با برگزاری سناریوی از پیش معین شده پرطرفدارترین تیم، دوباره عمل کثیف و ذهن پلید خود را پیش ...آذربایجان آشکار کردند. واقعا من از این شئونیزم تشکر میکنم که با این کارها آذربایجان را بیدارتر از دیروز میکنند. اینها چرا از خداوند نمیترسند؟! آیا خدایی نیست؟! چه خواهد گفت فردای قیامت؟! به نظر من اینها خدا را هم نمیشناسند. وقتی این حرکتهای کثیف را میبینم از ته دل میفهمم که ایران درست شدنی نیست و آقای اعلمی نظر شما را در مورد اجرای قانون در مورد همه قومیتها را نشدنی میبینم! چون افکار شونیستی در ذهن تمام آنها ریشه دوانده، اگر میتوانستند دیگر اقوام را با خاک یکسان میکردند تا یک کشور ...تر و تمیز درست کنند. اما چرا نمیدانند الله مکر الماکرین.( اعلمی جنابلاری اگر یادگارامام ورزیشگاهینا گلجاقسیز، بیر هفته قاباقدان دییرسیز؛ بلکه اوبیریلره ده یتیره بیلدیک،بلکه ده سیزی اویمیزه چاغیردیق. اگر گلمسز ده گینه دیین، الله سیزده ن راضی اولسون).
فرستنده : اکبر تاریخ ارسال : 1388/10/30
پاسخ به شما : مدیرسایت:لطفا از یک نام کاربری استفاده نمائید و از ارسال پیام های تکراری خودداری نمائید.باتشکر
       • درود اين ها همه ثمرات فرهنگ مداري آقايان مدعي فرهنگ است.چه در فوتبال و چه در زمينه هاي ديگر.وقتي خشونت در كلام و عمل رواج پيدا مي كند و با آن برخورد قانوني نمي شود نتيجه اش همين است.هرچند بنده نگاه تعصب آلود هواداران تيم هايي مانند تراكتورسازي استقلال و يا پرسپوليس را تنها به دليل خلا فرهنگي مي دانم كه ساليان سال است توسط رسانه هاي زرد ترويج مي شود.آقاي اعلمي در اين دو دهه فرهنگ ما را به آنجايي رساندند كه در سال 57 عليه اش انقلاب كرديم.فرهنگ چاپلوسي و چرب زباني و تجمل گرايي و تخريب و لجن مال كردن ديگران و قدرت خواهي و حذف مخالف و...حال با كندن سر يك كبوتر زبان بسته هيچ چيز تغيير نمي كند.هيچ چيز....
فرستنده : مهدي رفعتي تاریخ ارسال : 1388/10/30
       • موهام سیخ شد!!!!!!!!!
فرستنده : علمداری تاریخ ارسال : 1388/10/30
       • واقعن صحنه ی ناخوشایند و نا امید کننده ایست. درود بر روان نیاکانمان که چه اندیشه های نیکی داشتند اما امروز تنها از آن اندیشه ها چیزی جز نوشته بر جای نمانده. میازار موری که دانه کش است که جان دارد و جان شیرین خوش است به امید دست یافتن به فرهنگ والای نیاکان پاکمان.
فرستنده : سمراد تاریخ ارسال : 1388/10/30
پاسخ به شما :
       • چه قدر زیبا نوشتید آقای اعلمی...تشابه عجیبیست...
فرستنده : ساقی تاریخ ارسال : 1388/10/30
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :  
متن نظر :