صفحه اول | عضویت در سایت | تماس با ما | RSS | ورود کاربران امروز جمعه ، 19 شهريور سال 1389
مواضع و نطق های مهم ایراد شده
  عملکرد صدا و سيما، هولوکاست، سوال از رئیس جمهور و نظارت مجلس در گفتگوی اعلمی با عصر ایران
  شکایت اعلمي و صديقي‌ از شورای تامین تبریز به کمیسیون اصل نود مجلس بدلیل جلوگیری اصناف در استفاده اصناف از زبان مادري
  اعلمی: سركوب كارگران در گردهمايي مسالمت‌‏آميز يك اقدام غيرانساني و غيرقانوني است
  متن کامل پرسش اعلمی از وزیر نفت در مورد رشوه استات اویل به مهدی هاشمی و پاسخ کامل زنگنه
روز نوشت ها
  نمونه هائی از ادبیات سخیف احمدی نژاد و تکمله های ما برای هریک از آنها!
18 شهریور 1389
  حاج داوود کریمی، سردار و مجاهد نستوهی که نان خود خورد تا کمر به خدمت سلطان نبندد!
10 شهریور 1389
  سیدمحمد خاتمی: ما تضعیف دولت را مخالف قانون اساسی می‌دانیم!
6 شهریور 1389
  جایگاه زبان و فرهنگ اقوام مختلف و عناوین قسمتی از طرح ها، موضعگیری ها و اقدامات اعلمی در دفاع از زبان و میراث فرهنگی و تاریخی آذربایجان(حقوق بشر-4)
2 شهریور 1389
  عناوین و لینک قسمتی از طرح ها، موضعگیری ها، اقدامات و پیگیری های اعلمی، در ارتباط با زندانیان(حقوق بشر-3)
30 مرداد 1389
بیشتر بخوانید ...
پر بیننده ترین مطالب
  نامه سرگشاده یک بنده خدا ،به بنده دیگر خدا مقام محترم رهبری!
  در شورای نگهبان چه گذشت؟ (لزوم تشکیل شورائی برای پاسداری از حقیقت و عدالت )
  (حدفاصل میان حکمرانی بد و خوب) آخرین نطق پیش از دستور دوران نمایندگی1
  قسمتی از فیلم اعترافات پخش نشده ابطحی و چند سوال!؟
  بجای بیوگرافی:خلاصه ای از فراز و فرود های زندگی من
  نسبت بیانیه مقام رهبری با قانون انتخابات ریاست جمهوری!؟
  اهداف و چرائی انتشار فیلم اعترافات ابطحی و ارزیابی واکنش های مربوط به آن و پاسخ سوالات و شبهات -2
  بعضی از مسئولان غیر مسئول کلاهشان را بالاتر بگذارند! (به بهانه حماسه آفرینی های عده ای از لباس شخصی ها)
  واقعیت های هشتمین دوره انتخابات مجلس؟!**(تحلیلی پیرامون هشتمین دوره انتخابات مجلس)
  بجای پاک کردن صورت مساله به هضم واقعیت ها بپردازید! ( نگاهی متفاوت به انتخابات هشتم)**
بیشتر بخوانید ...
تصویر برگزیده
Skip Navigation Links
صفحه اول
روز نوشت ها
وب نوشته ها
کارنامه مجلسExpand کارنامه مجلس
زندگینامه
خاطرات
مقالات
سخنرانی ها
مصاحبه
سخن میهمان
از همه جا از همه کس
پر پیننده ترین مطالب
مشاغل و مسئولیت ها
نامه ها و اقدامات ویژهExpand نامه ها و اقدامات ویژه
در نگاه دیگران و رسانه ها
گالری عکس
صدا و تصویر
جستجو
آرشیو موضوعی
سخن میهمان
  پاسخ مرحوم آیت الله منتظری به نامه آقايان مهدي كروبي، امام جماراني و سيد حميد روحاني
  آیت الله خمینی: انشاءاللّه تصميم دارم در تمام زمينه ها همه طبق قانون اساسى حرکت کنيم.
  موسوی خوئینی ها: بعضي از فقهاء اصلاً چنين ولايتي را نه مطلقش و نه حتي در اين حدي كه در قانون اساسي ما الان هست، [قبول ندارند].
  رویکرد جالب و متفاوتی از آیت الله یزدی در مورد محدود شدن ولایت مطلقه فقیه در چارچوب قانون اساسی!
  قسمتی از رویکرد و ادبیات سیاسی پیشین میرحسین موسوی و مشابهت های آن با ادبیات امروز احمدی نژاد!
بیشتر بخوانید ...
از همه جا از همه کس
  نطق ناتمام صباغیان در مورد آیت الله شریعتمداری و واکنش عده ای از نمایندگان مجلس اول
12 شهریور 1389
  سیدمحمد خاتمی: ما تضعیف دولت را مخالف قانون اساسی می‌دانیم!
6 شهریور 1389
  اظهارات فلاحیان در هنگام گرفتن رای اعتماد از مجلس سوم برای وزارت اطلاعات و دفاع هاشمی رفسنجانی از وی
3 شهریور 1389
  عبدالله نوری: ممكن است ولايت مطلقه فقيه در يك موردي تشخيص بدهد كه خير رئيس جمهور اصلاً نمي خواهيم
31 مرداد 1389
  تاج زاده در فیلم منتشر شده از سوی خبرگزاری فارس و جوان آنلاین: ما انتخابات را باختيم!(همراه با فایل تصویری)
27 مرداد 1389
بیشتر بخوانید ...
جستجو در سایت
 
پیوند ها
  کلیپ کوتاهی از سخنان اعلمی در مجلس p-alami(omid20.com).3gp
  لیست ویدئو کلیپ های اعلمی در گوگل(1)
  ویدئو کلیپ سخنرانی های اعلمی2
  مشروح مذاکرات مجلس تدوین قانون اساسی
  مشروح مذاکرات شوراي بازنگري قانون اساسي
  خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران(هرانا)
  وبسایت دفتر آیت الله العظمی سیستانی
  لیست وبلاگ های متنوع فارسی
  مشروح مذاکرات تدوین و بازنگری قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در
  متن کامل قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران همراه با اصلاحات 1368
بیشتر بخوانید ...
متن مطلب
پنج پرسش متنوع مدیر بلاگ روشنگری در مورد طیف موسوم به اصلاح طلبان و جنبش سبز و پاسخ های ما
... یکی از کاربران عزیز بنام آقای آرش کیانی مدیر بلاگ روشنگری یادداشتی را که حاوی 5 سوال می باشد به شرح زیر برایم ارسال کرده و خواستار پاسخگوئی به سئوالات مطروحه شده اند. به احترام این دوست گرامی و تلاشگر و نظر به اهمیت پرسش های مذکور پست جدید را به انتشار این پرسش و پاسخ ها اختصاص می دهیم: ...

باسلام

استاد عزيز و ارجمندم

لطفا با ارايه نظر و پاسخ تان پيرامون برخي سوالات در وبلاگ روشنگري  راهنماي ما جوانان جوياي حقيقت باشيد.

منتظر شما مي مانيم  با تشكر

 آرش كياني: مدير بلاگ روشنگري http://arash8kiyanii.blogfa.com/

1ـ براستي چرا طي هشت سال حضور در قدرت گامي موثر براي عوام واقشار مستضعف و روستايي بر نداشتيم؟ عوامي كه بخاطر فقر انديشه به فريب خوردگي متهم و بخاطر فقر نان به عدالت خواهي محكوم گشته اند.

پاسخ: بی انصافی است اگر مدعی شویم که در طول هشت سال حضور طیف موسوم به اصلاح طلب در قدرت، براي عوام و اقشار مستضعف و روستايي گامی برداشته نشده است! با این وصف بنده نیز معتقدم که دولت و مجلس موسوم به اصلاحات در این خصوص کمی اهمال و سستی به خرج داده اند و بیش از آنکه به مسائل معیشتی اقشار کم درآمد و کاستن از شکاف طبقاتی و فسادستیزی توجه جدی نمایند، درگیر مسائل سیاسی و بعضا هوچیگری های سیاسی بدون فرجام شدند، بنحویکه طیف موسوم به اصولگرایان و احمدی نژاد پوپولیست در انتخابات شوراها، مجلس و ریاست جمهوری از این نقطه ضعف کمال استفاده را بردند! به اعتقاد من حضور افرادی در مجلس و بویژه دولت که تنها نان اصلاحات را می خوردند، یکی از عوامل اصلی این گونه غفلت ها بوده است. به همین دلیل هم اگر مواضع بنده را در مجلس پیگیری کرده باشید حتما متوجه شده اید که برای پاسداشت آرمان های اصلاح طلبانه مردم و پیشگیری از سرخورده شدن آنان نسبت به اصلاحات و مدعیان اصلاح طلبی بخشی از اوقات و وظایف نمایندگی ام صرف جبران این خلاء و مبارزه با هرگونه رانت خواری و فساد ستیزی و سوال از وزرای دولت هشتم در حیطه مسائلی بوده است که شما به آن اشاره کرده اید.

با این وصف اگر منصفانه داوری کنیم حداقل در سه دوره اخیر، مجلسی توانمندتر و شجاعتر از مجلس ششم تشکیل نشده است و رفتارهای پوپولیستی دولت احمدی نژاد هم که به بنیان ها و زیرساخت های اقتصادی کشور لطمات جبران ناپذیری وارد ساخته و نابسامانی های اقتصادی فراوانی به همراه آورده است را هم نمی توان به مفهوم عدالتخواهی و در راستای تامین منافع قشر کم درآمد ارزیابی کرد و خسارات ناشی از این سوء تدبیر را کمتر از غفلت های دولت خاتمی دانست.

2ـ آيا تمامي اتهامات فساد مالي برخي از ما از جمله آقاي كروبي، فراهاني، كرباسچي و فرزندان آقاي هاشمي و...دروغ محض مي باشد؟!!!!!

پاسخ: متهم کردن اشخاص به فساد مالی و یا احراز سایر عناوین مجرمانه به دلیل و مدرک نیازمند است و باید در دادگاه صالح باثبات برسد. با این وجود در میان عوام این ضرب المثل رایج است؛ "تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها"! از اینرو من هم اصرار دارم که در کنار رسیدگی به دارائی های سایر نوکیسگان 30 سال گذشته و نوکیسه هائی که در چهارسال اخیر با تابلوی عدالتخواهی و فسادستیزی در مصادر امور قرار گرفته اند؛ نظیر محصولی ها، منشاء دستیابی برخی از اشخاص مذکور به ثروت های بسیار زیاد هم بصورت شفاف معلوم و به مردم اعلام شود.

همچنانکه می دانید در مورد رشوه های پرداختی به "استات اویل" اولین و آخرین کسی بودم که در مجلس رسما این موضوع را پیگیری کردم.

3ـ اگر معتقديم كه كارنامه فساد اقتصادي ماتادورهاي رقيب سياه تر از ماست .چرا در مناظرات لبي نگشوديم وادب پيشه نموديم !؟

پاسخ: بنده مطلقا چنین عقیده ای ندارم و معتقدم که کارنامه اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و اخلاقی بعضی از افراد وابسته به جریانات موسوم به اصولگرا، راست، چپ ،اصلاح طلب و سبز و غیره، بسیار سیاهتر از آن چیزی است که شما تصور می کنید و چنانچه پرده ها بالا برود، نه این ماند و نه آن! و به همین سبب نیز هرگز یوغ بندگی این و یا آن گروه را به گردن نیاویخته ام و با حفظ استقلال خود ناگزیر به پرداخت هزینه های فراوانی از جمله بایکوت خبری و تحمل تهمت و توهین و ناسزا از سوی ایادی و پیاده نظام ها و مزدبگیران بی نام و نشان هردو جریان سیاسی شده ام و البته در این مسیر نزدیکان و خویشاوندانم نیز در برخورداری از خسارات مادی و معنوی ناشی از اتخاذ چنین رویه ای بی نصیب نمانده اند!!

4- آيا هماوندي اصلاحات واشرافيت (مرفهان بي درد)  تنها يك انگ تخريبي و عاري از حقيقت است؟

پاسخ: خیر، اگر پشت پرده انتخابات اخیر و پاره ای از مخالفت ها با تحفه ای مانند احمدی نژاد که برخی از گفتارها و رفتارهایش واقعا مانند سوهان روح عمل می کند، مورد بررسی موشکافانه قرار گیرد متوجه خواهید شد که بخش عمده ناسازگاری ها بخاطر حذف یک طبقه همیشه در قدرت و جایگزین شدن یک طبقه دیگر با خصایص متفاوت و البته آزاردهنده از نوع دیگرش می باشد و اگر در این خصوص عمیقتر و موشکافانه تر بررسی بفرمائید و شناخت درستی از ایادی هر دو طرف در اختیار داشته باشید، حتما رگه هائی از اشرافیت مورد اشاره را در سازمان دهی و تحریکات اخیر مشاهده خواهید کرد؟

5ـ آيا حمايت يا رهروي همزمان از اشخاصي مانند * آيت الله منتظري و امام ره* و* آقايان هاشمي و اكبر گنجي نويسنده مقالات ع...س !!! * و... نمايانگر مانيفست پارادوكسيكال جنبش سبز نيست؟

پاسخ: اساسا گفتار وکردار افرادی که از آنها به عنوان رهبران اعتراضات پس از انتخابات یاد می شود، سرشار از پارادوکس است.

تاکید و اصرار بر عملیاتی شدن خط امام و نفی وضع موجود و برخی از رفتارهای هیات حاکمه ومخالفت با آن، اساسی ترین پارادوکسی است که افراد مذکور گرفتار آن هستند.

با این وجود وقتی که هدف وسیله را توجیه می کند، و هدف غائی معطوف به مخالفت با دولت احمدی نژاد است، همه کسانی که در مخالفت با احمدی نژاد وحدت نظر دارند، زمینه ائتلاف را مساعد دیده و بر روی حداقل هائی هم پیمان می شوند که در آن مشترک هستند. به همین سبب آقای گنجی نویسنده کتاب "عالیجناب سرخپوش" و سایر اصلاح طلبانی که با نقد  عملکرد هاشمی، در افکار عمومی جایگاهی برای خود بدست آورده بودند و حتی بعضا بخاطر انتقادات و افشاگری های مذکور متحمل حبس و شدائد زیادی شده بودند، در کنار هاشمی رفسنجانی قرار می گیرند!

و همینطور کسانی که روزگاری حفظ قدرت خود و یا دستیابی به آنرا در گرو حمله به مرحوم آیت الله منتظری می دیدند و اینک به خارج از قدرت پرتاب شده اند، منتقد و معترض بودن آن زنده یاد نسبت به حکومت را برای همنوائی و حمایت چه بسا صوری از مواضع ایشان، وافی به مقصود می دانند.

در واقع یکی از دلایلی که بنده به سران موسوم به جنبش سبز اعتقادی ندارم همین است و اینکه اولا، آنها را در پاره ای از گفتار و کردار اخیرشان صادق نمی دانم و معتقدم که  مخالفت های پس از انتخابات نه به خاطر دفاع از حقوق مردم بلکه مبتنی بر عصبانیت و امیال و هوی و هوس های شخصی است، در غیر اینصورت در 30 سال گذشته و حتی از قبل از انتخابات اخیر هم که تضییع حقوق مردم به وفور اتفاق افتاده است، باید شاهد شمه کوچکی از این اعتراضات می بودیم!

ثانیا، براین باورم که منشاء بخش عمده ای از نابسامانی ها و ناهنجاری موجود، نه احمدی نژاد بلکه ناشی از رواج اندیشه ای است که این دسته از سران موسوم به سبز نه تنها توان و جسارت لازم برای مخالفت با آنرا ندارند که خود از بانیان اصلی شکل گیری و ترویج چنین اندیشه ای بوده اند و همچنان بر آن ابرام و پافشاری می نمایند!  

 اگر عمری باقی بود، در آینده نه چندان دور با فروکش کردن هیجانات احساسی و زودگذر و ایجاد گوش شنوا در افراد مسخ شده، در این باره به تفصیل خواهم نوشت.

لینک های مرتبط:

مشترکات احمدی نژاد و بعضی از مدعیان اصلاح طلبی!

در اعتراض به ترکیب کابینه خاتمی ؛سیاست پیشه مردم حیله سازند! (چهارمین نطق پیش از دستور در مجلس ششم)

گردش قدرت در انحصار کلکسیون 200 نفره قدرت (اولین نطق پیش از دستور در مجلس هفتم)

در واکنش به جنجال آفرینی های مربوط به سخنرانی زنجان: هر فردي حق دارد زمامدار مسلمين را هم استيضاح كند(پنجمین نطق قبل از دستور مجلس هفتم)

متن تفصيلي سوال اكبر اعلمي از وزير نفت در مورد رشوه استات اویل و پاسخ زنگنه

از آنجا كه‌ اتهام‌ مربوط به رشوه شرکت استات اویل منسوب‌ به‌ يكي‌ از آقازاده‌هاست ،نوبت‌ به‌ طرح‌ اين‌ سؤال‌ که رسید، آسمان‌ تپيد!

قسمتی از فیلم سخنرانی سید حمید روحانی: آقای هاشمی گفته نباید بگذاریم بار دیگه آقای احمدی نژاد دیگه رای بیاره!

مشروح کامل گزارش مربوط به میزگرد دانشگاه امیرکبیر با عنوان "ارزیابی عملکرد عوامل موثر در اطراف بحران انتخابات"

دستگیری ها و بازداشت های ناآرامی های اخیر و میزان انقیاد به قانون!؟

«افّ» به‌ آن‌ مقامي‌ كه‌ افراد بخاطر حفظش‌ حاضرند تن به‌ هر كاري‌ بدهند!

مرگ فقیران و ننگ بزرگان صدا ندارد! (نهمین نطق پیش از دستور در مجلس ششم )

مقایسه عملکرد مسئولان جمهوری اسلامی با عملکرد امام علی (دومین نطق پیش از دستور در مجلس ششم)

زمان‌ تازيانه‌ زدن‌ برگرده‌ ملت‌ به سررسيده‌ است‌ (هفتمین نطق پیش از دستور در مجلس ششم)

لزوم بازسازی اعتماد عمومی و راه های برون رفت از بحران موجود

اینها اغتشاشگر نبودند بلکه آمده بودند تا از کرامت انسانی و ناموس خود پاسداری کنند!

سه بحران خونین دوران زمامداری احمدی نژاد چه نسبتی با مدیر و مدبّر بودن او دارد!؟

نتایج اعلام شده انتخابات در تقابل جدّی با احساس عمومی!

بعضی از مسئولان غیر مسئول کلاهشان را بالاتر بگذارند! (به بهانه حماسه آفرینی های عده ای از لباس شخصی ها)

جنبش سبز و وقايع بعد از انتخابات، در گفت‌و‌گوی یکی از رسانه ها با داريوش سجادی، مقیم آمریکا و مجری سابق تلویزیون هما

میرحسین موسوی در اولین سخنرانی انتخاباتی خود: سند چشم انداز 20 ساله نقشه راه کشور محسوب می شود!(پیدا و پنهان مواضع سیاستمداران جمهوری ا.ا)

گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری!( چرائی انتشار فیلم اعترافات ابطحی و ارزیابی واکنش های مربوط به آن و پاسخ به سوالات و شبهات -1)

قسمتی از فیلم سخنرانی سید حمید روحانی: آقای هاشمی گفته نباید بگذاریم بار دیگه آقای احمدی نژاد دیگه رای بیاره!

اهداف و چرائی انتشار فیلم اعترافات ابطحی و ارزیابی واکنش های مربوط به آن و پاسخ سوالات و شبهات -2

موسوی قبل از اعلام نتایج انتخابات: ولایت فقیه حافظ کشور دربرابر بحران ها (پیدا و پنهان مواضع سیاستمداران جمهوری ا.ا)

از عکس العمل هایی که توی زندان از زبان بازجوها می دیدیم کاملا برای ما محرز بود که چقدر از این مرد تنفر دارند!

سکوت اصلاح‌طلبان در مقابل رد صلاحیت اعلمی- نیک آهنگ کوثر

در جلسات تحریریه مشارکتی ها، در باره کنترل نماینده جدید تبریز، صحبت های بسیاری مطرح می شد.(اصلاحات و اسهالات- نیک آهنگ کوثر)

خیلی از همین مشارکتی‌ها تلاش زیادی برای خفه کردنش داشته اند!(گفتمان انتخابات در بلاگستان- نیک آهنگ کوثر)

 

 

منبع :
تاریخ انتشار : 1388/12/09 | تعداد نظرات شما : 47 | نسخه قابل چاپ
نظرات خوانندگان
       • سلام به وب سایت ماهم سر بزنید www.tablighatagahi.com
فرستنده : وب سایت تبلیغاتی تاریخ ارسال : 1389/05/30
       • نمی دانم چرا ما نسل های جدید تر منطق شما نسل های قدیمی تر را درک نمی کنیم. در مورد صحبت هایی که در مورد رهبران (به قول شما موسوم به) جنبش سبز کاملا با شما مخالفم. توصیه می کنم در مورد نحوه شروع اعتراضات بار دیگر روند وقایع از روز قبل از انتخابات تا دو روز بعد از انتخابات را با دقت مرور کنید. در واقع رهبران جنبش سبز هیچگاه قصد برپایی اعتراضات را نداشتند وگرنه از قبل برنامه ریزی می کردند و اینطور بی برنامه و شوکه زده از آنچه رخ می دهد نبودند. در واقع این رقیب بود که از قبل برنامه ریزی کرده بود. گفته اید که احمدی نژاد رای آورده بود (یا اینطور به نظر من می رسد) این را نه ما می دانیم و نه شما. اما از نظر ما نتیجه آرا زمانی معتبر است که انتخابات در یک زمینه سالم برگزار شود. استفاده گسترده از امکانات و اموال دولتی - دروغگویی آنهم توسط شخص اول اجرایی مملکت در مناظرات روند برگزاری انتخابات روند شمارش آرا روند بازبینی آرا و رسیدگی به شکایات به صورت خیلی واضحی مخدوش بود و این یعنی انتخابات مخدوش است. در مورد پارادوکس رهبران جنبش سبز تفاوت عقیده ما در دیدگاه های نسل اول که شما باشید با نسل سوم که ما باشیم است.... ما به آینده فکر می کنیم . ما می خواهیم آن اتفاقات دوباره رخ ندهد .... هر کاری که اینها در گذشته کرده اند و هر عقیده ای دارند برایمان مهم نیست اصلا بگذارید واضح تر بگویم ما طرفدار عفو عمومی هستیم که شامل حتی آنهایی می شود که در حوادث پس از انتخابات آن فجایع را درست کرده اند. با افتخار می گویم که طرفدار جنبش ( به قول شما موسوم به) سبز و مهندس موسوی هستم اما نظرات و انتقادات شما جای بسی ستایش و احترام دارد همچون همیشه.
فرستنده : مهدی تاریخ ارسال : 1389/02/19
پاسخ به شما :
       • نمی دانم چرا ما نسل های جدید تر منطق شما نسل های قدیمی تر را درک نمی کنیم. در مورد صحبت هایی که در مورد رهبران (به قول شما موسوم به) جنبش سبز کاملا با شما مخالفم. توصیه می کنم در مورد نحوه شروع اعتراضات بار دیگر روند وقایع از روز قبل از انتخابات تا دو روز بعد از انتخابات را با دقت مرور کنید. در واقع رهبران جنبش سبز هیچگاه قصد برپایی اعتراضات را نداشتند وگرنه از قبل برنامه ریزی می کردند و اینطور بی برنامه و شوکه زده از آنچه رخ می دهد نبودند. در واقع این رقیب بود که از قبل برنامه ریزی کرده بود. گفته اید که احمدی نژاد رای آورده بود (یا اینطور به نظر من می رسد) این را نه ما می دانیم و نه شما. اما از نظر ما نتیجه آرا زمانی معتبر است که انتخابات در یک زمینه سالم برگزار شود. استفاده گسترده از امکانات و اموال دولتی - دروغگویی آنهم توسط شخص اول اجرایی مملکت در مناظرات روند برگزاری انتخابات روند شمارش آرا روند بازبینی آرا و رسیدگی به شکایات به صورت خیلی واضحی مخدوش بود و این یعنی انتخابات مخدوش است. در مورد پارادوکس رهبران جنبش سبز تفاوت عقیده ما در دیدگاه های نسل اول که شما باشید با نسل سوم که ما باشیم است. ما به آینده فکر می کنیم اما شما در گذشته زندگی می کنید. ما می خواهیم آن اتفاقات دوباره رخ ندهد شما می خواهید کسانی را که مسبب بوده اند تنبیه کنید. هر کاری که اینها در گذشته کرده اند و هر عقیده ای دارند برایمان مهم نیست اصلا بگذارید واضح تر بگویم ما طرفدار عفو عمومی هستیم که شامل حتی آنهایی می شود که در حوادث پس از انتخابات آن فجایع را درست کرده اند. با افتخار می گویم که طرفدار جنبش ( به قول شما موسوم به) سبز و مهندس موسوی هستم اما نظرات و انتقادات شما جای بسی ستایش و احترام دارد همچون همیشه.
فرستنده : مهدی تاریخ ارسال : 1389/02/19
       • با سلام خدمت سرور ارجمندم جناب آقاي اعلمي چند روزه منتظر جواب آن بزرگوار در مورد يادداشت قبليم هستم اگه جواب بديد ممنون ميشم
فرستنده : بابك تاریخ ارسال : 1388/12/18
پاسخ به شما : سلام، نظری ارسال کرده بودید که عینا منتشر شده است. پرسشی در نظر ارسالی شما وجود نداشت که لازم به پاسخگوئی باشد. موفق باشید
       • با سلام خدمت آقای اعلمی ممنون از وقت و حوصله جناب عالی‌ در پاسخ به خوانندگان وبلاگ تون. به امید افزونی وبلاگ هایی اینچینین جهت رشد اگاهی مللتی که هنوز چوب عدم اگاهیشون رو میخورند. ان شا الله در مورد سران اصلاحات و جنبش سبز مطالبی‌ فرموده بودید که به ذهنم سوالاتی رسید: ۱- چرا مهندس موسوی این خطر رو کرد و وارد این بازی شد و اون هم کاندیدی که از طرف جبهه‌های موسوم به اصلاحات حمایت میشد، نمیتونست مثل شما مستقل وارد بشه؟ ۲- آیا به نظر شما فرق اساسی‌ بین جناب مهندس و بقیه نیروهای اصلاح طلب وجود داشت که، حکومت لازم دید اصلا ایشون بالا نیاد، یعنی‌ فرق اساسی‌ میکرد اگر ایشون رئیس جمهور می‌شدند نسبت به آقای خاتمی، و محکمتر جلوی دستورات دیکته شده ایستادگی میکردند؟ البته بعضی‌‌ها شهید شدن خواهر زاده مهندس رو مثال میزنند که هشداری بود به ایشون ولی‌ ایشون ایستادگی کرد؟ ۳- آیا صلاح بود ایشون تا اینجا که منجر به فجایأی در مملکت شد ایستادگی کنند؟ به هر حال تا حدودی من خودم معتقدم که لازم بود تا چهره این دولت و حتا بالاتر مشخص شه ولی‌ خود جناب عالی‌ بهتر میدونید که انسان‌ها باید اول در ساحت فرهنگ و ذهنشون عوض شوند تا بیرونشون عوض بشه، "ان الله لا یغیر ما بقوم.." منتظر رهنمود جناب عالی‌ هستم ممنون
فرستنده : Shahrooz Mardani تاریخ ارسال : 1388/12/17
پاسخ به شما : سلام، 1-اطرافیان آقای موسوی به او اطمینان داده بودند که میزان نفرت جامعه نسبت به احمدی نژاد در حدی است که با آمدن شخصیت موجهی مانند موسوی در همان دور نخست رقابت ها بر کرسی ریاست جمهوری خواهد نشست. بنظر می رسد که خود ایشان هم به همین نتیجه رسیده بود و لذا در اوایل سعی کرد با همان روحیه و رویکرد بسیجی های دهه شصت به رقابت با حریف بپردازد، اما دیری نپائید که پی برد نسل دوم وسوم شناختی از او ندارند و روحیات دهه اول انقلاب هم قادر به بسیج نیروهای دلخواه در پای صندوق ها نیست. لذا ضمن تغییر ادبیات خود به اطرافیان خاتمی و هاشمی گره خورد و روش های تبلیغاتی اش هم متاثر از توصیه های افراد مورد اشاره، متناسب با ذائقه نسل دوم و سوم گردید. 2-به عقیده من ورود موسوی به دایره انتخابات با چراغ سبز آقای خامنه ای بوده است و پس از آنکه باند هاشمی و خاتمی اطراف موسوی را گرفتند، گرایش مقام رهبری و اطرافیان ایشان دچار دگرگونی شد، اما این ادعا به مفهوم این نیست که موسوی رای آورده بود و هیات حاکمه رای او را بنفع احمدی نژاد مصادره کرده است. ضمنا اگر موسوی به قدرت هم می رسید من یقین دارم که بهتر از خاتمی عمل نمی کرد و رویکردش نسبت به مسائل سیاسی و فرهنگی نمی توانست تفاوت چندانی با عملکرد احمدی نژاد ایجاد کرده و تغییراتی را در روند موجود پدید آورد. اگر منظور شما از ایستادگی، تاکید بر عملیاتی شدن خط امام است، چنین اصراری برای حکومت تهدید تلقی نمی شود! 3-گرچه یکی از منشاء های نارضایتی ها، ناشی از اعلام پیروزی زودرس موسوی در انتخابات و متهم کردن حکومت به تقلب بود، اما بخش وسیعی از آن ناشی از نفرت جامعه(طیف نخبگان و روشنفکران و طبق متوسط) نسبت به رفتار و عملکرد احمدی نژاد بود و این اتفاق دیر یا زود می افتاد. موضعگیری های رهبری، احمدی نژاد، موسوی وکروبی و بعضی از مقامات دیگر و همچنین تحریکات و افشاگری های رسانه هائی مانند بی بی سی هم در تشدید اعتراضات و تبدیل آن به یک بحران نقش بسزائی در وقوع حوادث اخیر داشته است. واقعیت این است که ادامه این روند، ممکن است برای مدتی بکمک زور و تهدید و بگیر و ببند، تداوم یابد، لیکن با پیدا شدن روزنه و بهانه دیگری تبدیل به یک بحران غیرقابل کنترل خواهد گردید.تجربه وتاریخ نشانه داده است ، کاخ قدرتی که بزور سرنیزه بنا شود، دیری نمی پاید که با زور سرنیزه هم فرو می ریزد!
       • در ضمن، گويا مشكلي در قسمت نظرات وبسايت به وجود آمده و نظراتي كه من در نوشته ي مربوط به وبلاگ روشنگري مي نويسم در نوشت ي مربوط به روزنامه ي اعتماد هم درج مي شود. نيازي به اين انتشار اين نظر نيست، فقط محض اطلاع رساني بود.
فرستنده : مهدي كريمي تاریخ ارسال : 1388/12/15
پاسخ به شما : مدیرسایت:برای بهره برداری تعداد بیشتری از خوانندگان، نظر شما و پاسخ آقای اعلمی عمدا در پست جدید هم منتشر گردید.
       • با اينكه مايل هستم در اين باره بيشتر باهم مباحثه انجام بدهيم ولي لازم مي دانم كه به حريم خصوصي شما كه اين وبسايت هم جزو آن مي باشد احترام گذاشته و آن را به محلي براي تبادل پينگ پنگي افكار و نظرات تبديل نكنم. فقط يك موضوع را لازم مي دانم كه روشن كنم و آن هم اين كه من واضحا اشاره به برداشت عمومي جامعه از عملكرد نهادهاي نظامي و انتظامي را بيان كردم، يعني آنچه كه هر روز بارها از زبان مردم عادي شنيده مي شود، نه آنچه كه ساخته پرداخته ذهن خودم يا باور شخصي ام باشد و قصد نسبت دادن آن به اكثريت جامعه را داشته باشم. به هر حال خيلي ممنون از پاسخ هايتان، و با تمام اين اوصاف، همانطور كه در يكي از نظرات قبلي ام هم گفته بودم، باز هم به صراحت ادعا مي كنم كه شما را تنها شخص لايق اداره كشور در حال حاضر مي بينم. منتظر مقالات و نوشته هاي بعدي شما هستم.
فرستنده : مهدي كريمي تاریخ ارسال : 1388/12/15
       • در پی هک شدن وبلاگم کنترل آن از دست خارج شده بود که به لطف خدا دگربار توانستم بر وبلاگ خود سیطره پیدا کنم (کارهای بعضی افراد به ظاهر دوست) . در ضمن در پی اعتراض های مکرر خوانندگان مشکل مربوطه مرتفع گردید . با تشکر از شما
فرستنده : HB تاریخ ارسال : 1388/12/15
پاسخ به شما : موفق باشید.
       • با سلام به سرور ارجمندم جناب آقاي اعلمي آقاي اعلمي من از روزي كه شما را شناختم شما را آدمي يافتم كه هنوز شهوت ثروت و قدرت و شهرت چشمانش را براي ديدن حقيقت تيره و تار نكرده است از مردان جا مانده از نسل آسماني كه وقتي ظلمي را مي بيند بدون آنكه نگاهش را به صورت ظلم كننده بياندازد تا نسبت به جايگاه ظلم كننده مصلحت انديشي كند فرياد ظلم ستيزيش را سرمي دهد آري من شما را از تبليغات انتخاباتي مجلس ششم در تبريز شناختم زماني كه هنوز آقاي هاشمي و امثالهم واقعا صاحب قدرت بودند و هنوز آن سردار مرده اي نشده بودند كه هر كسي از نه نه جونش قهر كر د بيايد بر روي جنازه او رژه برود، آري اون زمان انتقاد از آنها هزينه هاي فراواني مي توانست داشته باشد و مثل الان نبود كه به خاطر فحش دادن به آنها براي آدم پست و مقام بدهند آري آن زمان آزادمرداني چون شما حاضر شديد به خاطر مصالح ملي اين هزينه ها را بپردازيد و فرياد ميزديد عاليجنابان بزرگوار وقتي كه در اريكه قدرتيد اين قدر از قدرت سوء استفاده نكنيد و همچنين به ياد دارم بعد از آنكه به عنوان يك اصلاح طلب و در ليست آنها به عنوان نماينده اول مردم تبريز به مجلس راه يافتيد و به عنوان يك اصلاح طلب بر اريكه قدرت سوار شديد باز آن مسوليت انساني و آزاد مردي خود را از ياد نبرديد و هر وقت هم كيشان اصلاح طلب خود خواستند از اين قدرت به دست آمده خود سوء استفاده كنند باز بدون توجه به روابط حزبي و گروهي و فكري باز فرياد زديد و به خاطر فريادهايتان هزينه داديد و شايد از آدمي مثل شما انتظاري غير از اين نبود اما سرور بزرگوار جناب آقاي اعلمي نمي دانم شايد هم من اشتباه مي كنم در جريان انتخابات دهم رياست جمهوري كه با آن جفاكاريهايي كه در حق شما شد و شما رد صلاحيت شديد و انتخابات با كانديداهاي تاييد صلاحيت شده راه خود را پيش گرفت يكي از اين كانديداها مهندس موسوي بود كسي من او را هم همچون شما پاك و زلال يافتم كسي كه من هرچه به پيشينه و پرونده اش نگاه كردم جز صداقت چيزي در پرونده اش نديدم كسي كه با اين همه فرصت هايي كه براي جاه طلبي ها و قدرت نمايي ها داشت ولي به عنوان يك بشر "لفي خسر" و با اين فرهنگ سياسي موجود در كشورمان تا اونجا كه توانسته افسار نفس را مهار كرده و اما در اين برهه با سرگذشت رقت باري كه بر كشور ما بالاخص در زمينه فرهنگ رفته احساس تكليف كرده و در زماني كه كمترين شانس را نسبت به فرصت هاي كه در گذشت
فرستنده : بابك تاریخ ارسال : 1388/12/15
پاسخ به شما :
       • آقاي اعلمي اون عضو سپاه به ادعاي شما براي مبارزه با قاچاق در شرق كشور حضور دارد ولي از نظر اهالي آن خطه براي آدم كشي و غارت و ايجاد تفرقه و تحميل سلطه نامشروع خود در آنجا حضور دارد، يعني همان چيزهايي كه آن نخست وزير به آنها متهم بود. باز هم تكرار مي كنم كه اين طرز فكر شما به نظر من مملو از تناقضات تعصب آميز هست. آقاي اعلمي، شما كه خود بهتر از من و نسل من از تصويري كه مردم مناطق مختلف كشور از سپاه باسداران دارد مطلع هستيد، و نيازي به بازگو كردن آن نيست. در همان آذربايجان و كردستان شمال غرب كه من و خودتان اهل آن هستيم، ذهنيت مردم عادي از نيروهاي نظامي و انتظامي چيست؟ چند بار تا به حال مردم كرد و علي اللهي آن خطه به قرارگاههاي سپاه يورش برده اند تا انتقام آنچه كه بر آنها روا رفته را بگيرند. تعجب مي كنم كه شخص بااطلاعاتي مانند شما چطور مطلع نيستيد كه سرداران سپاه امروز به مراتب منفورتر از نخست وزيران قبل از انقلاب هستند ؟! بله بنده هم كشت و كشتار مردم بي گناه را به دليل داشتن عقايد مختلف مردود مي دانم، ولي آيا اين مردوديت نبايد دوطرفه باشد؟ نبايد وقتي به بهانه هاي مختلف سالها حكومت كشت و كشتار كرده است بايد طبيعتا منتظر واكنش مردم عصبي را هم به همان روش بود. در مورد مساله ي فلسطين هم بالاخره متوجه نشدم كجاي كشتار مردم اسراييلي صرفا به دليل اسراييلي بودن "دفاع از یک سرزمین اشغال شده در برابر تهاجم تا بن دندان مسلح اشغالگران" محسوب مي شود. اگر دولتي سرزمين فلسطينيان را اشغال كرده است بايد با آن دولت جنگيد، بله من هم موافقم، بياييد تك تك سربازان ارتش اسراييل را تار و مار كنيم، ولي بمب گذاري در اتوبوس شهري و كشتن دهها غير نظامي بي گناه با كدام منطق در جهت آزادي سرزمين اشغال شده است؟...الله اعلم !!!! باز هم براي چندمين بار تكرار مي كنم: اين طرز فكر شما چيزي جز تناقض ناشي از تعصب نيست. جالب است كه شما مردن چند عضو سپاه را صرفا چون اسلحه در دست نداشتند در يك رده با كشتن مردم عادي اسراييلي كه تنها گناهشان زندگي در آن سرزمين است را نمي دانيد !! يكي را با عنوان اقدام تروريستي محكوم مي كنيد و ديگري را اقدام آزادي جويانه مي ناميد. صرف اعتقادتان به نظام جمهوري اسلامي دليلي قانع كننده براي دفاع از كشتار مردم بي گناه اسراييلي و لبناني و فلسطيني تحت بهانه اي همچون "آزادي اراضي اشغال شده" نيست. كم نيستند گروههايي كه در
فرستنده : مهدي كريمي تاریخ ارسال : 1388/12/14
پاسخ به شما : من و شما مجاز نیستیم تا نظر خود را به عنوان نظرات مردم یک منطقه نسبت به اعضای سپاه تلقی و یا به دیگران تحمیل نمائیم، همچنانکه مجاز نیستیم همه اعضای سپاه و یا سایرین را به آدمکشی و غارت و نظایر آن متهم کنیم! اثبات هریک از این عناوین مجرمانه به دلیل و مدرک نیازمند است و همچنانکه ما به برخی از حکومتیان خرده می گیریم که چرا به موازین قانونی پایبند نبوده و به هر فرد معترضی انگ ضد دین و ضد منافع ملی می زنند خود نیز نباید اسیر چنین توهماتی شده و هرکس را که در این نظام به کاری مشغول است به ضد مردمی بودن و ...متهم نمائیم. فراموش نکنید که اگر بسیاری از همین سپاهیان نبودند صدام تهران را هم به اشغال خود در آورده بود. البته این به مفهوم دفاع از عملکرد همه سپاهیان نیست و اساسا بنده هر نیروی سپاهی و بسیجی را که در برابر مردم بایستد خائن به آرمان های انقلاب و سپاه و اصل 150 قانون اساسی می دانم. بنابراین به شما هم توصیه می کنم که همه را با یک چوب نرانید! از طرفی اغلب سپاهیان و بسیجیانی که در سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند و یا بدست گروه ریگی کشته اند از افراد بومی منطقه هستند و نمی توان به آنها انگ غارتگر و ...زد. وانگهی منفور دانستن همه سرداران سپاه در نزد مردم به همان اندازه نادرست است که مدعی شویم همه سرداران سپاه در نزد مردم دارای محبوبیت می باشند. بنابراین دوباره پیشنهاد می کنم که هیشه سعی کنید در اظهارنظر و داوری های خود جانب انصاف و عدالت را در نظر بگیرید!در رابطه با قسمت اخیر نوشته شما هم متذکر می شوم که؛ بنده در این کشور زندگی می کنم و منتقد روش و عملکرد بعضی از حکومتیان هستم و و با وجود انتقادات فراوانی که به قانون اساسی و سیستم موجود دارم اما مادامیکه قانون اساسی متناسب با خواست اکثریت مردم تغییری نکرده است خود را ملتزم به اجرای آن می دانم و ضمنا معتقدم که عملکرد دست اندرکاران اصلی نظام نه تنها از آرمان های اولیه انقلاب فاصله گرفته، بلکه حتی با اصول قانون اساسی موجود هم ناسازگاری هائی دارد و اگر اکثریت مردم خواهان تغییر قانون اساسی و یا حتی شکل نظام باشند، از حقوق آنها و در قلمرو حق حاکمیت آنان است و حکومتی که برپایه زور و خشونت استوار شود دیر یا زود با زور و خشونت هم فرو خواهد ریخت. اگر یکبار دیگر پاسخ مرا بدون عینک بدبینی بخوانید بی جهت مرا متهم به تناقض گوئی متعصبانه و دفاع از کشتار مردم بی گناه نخواهید کرد!
       • ممنون ولی تقریبا از جریان هیچی نمی دونم و می خوام حداقل اطلاعاتی در اون باره داشته باشم.
فرستنده : رضا سهرابی تاریخ ارسال : 1388/12/14
       • هر چه زمان میگذرد به حقانیت شما و عدم صداقت مدعیان اصلاح طلبی بیشتر پی میبرم در آخرین نمونه سایت یک ارمنی را میخواندم که به لطایف الحیل قصد دارد تا قتل عام مردم بیدفاع خوجالی آذربایجان توسط داشناکهای ارمنی را ساختگی قلمداد کندالبته چندان مهم نبود آنچه که شگفتی مرا برانگیخت یادداشت فردی در قسمت نظرات بود :((درود من بر شما سپاس از آگاهی رسانی شما.هم اين نوشتار ارزشمند را در پيوندهای روزانه نهادم و هم تارنگار شما را در پيوندهای تارنگارم.پيروز باشيد))این شخص طرفدار سبز در وبلاگ شما زیاد پرسه میزند و کامنتهای روشنفکرانه میگذارد بعد از دیدن این کامنت وبلاگ این آقا را هم دیدم که مطلب ارمنی را لینک کرده بود بسیار خوشحال شدم که ملت مظلوم آذربایجان اینبار فریب جنبشهای رنگی را نخوردند و قربانی مطامع استعمار پا برهنه نشدند خوشحالم که اندیشمندان و روشنفکران آذربایجان از تاریخ عبرت گرفته اند.حال بگذار این پان ...های عزیز با ارمنیها خوش باشند تا آنگاه که از پشت خنجر بخورند .بگذار ارمنیها انقلاب اسلامی بکنند در جبهه های جنگ از کیان میهن دفاع کنند و ایران را پاس بدارند سکوت دوم آذربایجان هم قابل پیش بینی است در آن هنگام که....جهت اطلاع شما نام این شخص آقای ...است و آدرس وبلگ ارمنی: http://www.khojaly.blogfa.com/post-4.aspx
فرستنده : محمد-تبریز تاریخ ارسال : 1388/12/13
پاسخ به شما :
       • سلام اقای اعلمی خبر دستگیری خبر نگار ایران در ایتالیا خبر جالبی بود. شما فکر میکنید این هم کار نیروهای خودسره؟ و خضرت اقا بیخبرن؟ و در سوال در مورد مصوبه مجمع یعنی شما فکر میکنید هیچ امتیازی به هاشمی و رضایی ... داده نمی شود؟
فرستنده : عرفان تاریخ ارسال : 1388/12/13
پاسخ به شما : سلام، همینکه آقای هاشمی ریاست مجمع تشخیص مصلحت و رضائی دبیر این نهاد انتصابی هستند، خود بزرگترین امتیازی است که به ایندو و سایر اعضای موسوم به اصلاح طلب و اصولگرای قبل از انتخابات و سبز پس اعلام نتایج انتخابات این مجمع نظیر: حسن حبیبی، میرحسین موسوی، محمدرضا عارف، مجید انصاری، بیژن نامدار زنگنه، محمد هاشمی بهرمانی و غلامرضا آقازاده داده شده است!
       • ... تفاوت بودجه ها به ده ها برابر رسید و این باعث تفاوت انسان ها گردید و شاید هم بر عکس! برادر دیروزت، کارگر امروز تو شد و برادر دیروزم، ارباب امروز من. دانشگاه تبریز با تاریخ تاسیس صحیح 1324 (وارث ربع رشیدی قدیمیترین دانشگاه این مرز و بوم با سابقه 700 ساله)، خالی از امکانات گردید و نخبگان من جهت رفاه حال تو روانه کارخانجات تو شدند. آذربایجان خالی از صنعت و هنر شد و کارخانه ها و خانه های فرهنگی تو رو به عرش برآوردند. سپس زمان سیاست خارجی شد. برای آزادی برادر مسلمان فلسطینی که هرگز ندیده بودم و هزاران کیلومتر با من فاصله داشت، به خیابانها رفتم و بر دهان آمریکا زدم؛ اما هرگز نفهمیدم که چرا تو بزرگترین شریک تجاری ارمنستان هستی که هزاران آذربایجانی را که برادر دینی و نژادی من و تو بودند را جلوی چشم مان به خاک و خون کشید و دم هم بر نیاوردی ....بدان و آگاه باش! من تؤرکم و علیرغم زحمات صد ساله تو که به روشهای مسالمت آمیز تمسخر، استهزاء، تبعیض، تهدید، شکنجه و اعدام برای فارس کردن من کشیده ای، تؤرک باقی مانده ام و بزودی (بزوری) هم قصد تغییر نژاد ندارم. از برنامه های دموکراسیت ممنونم، اما هنوز طعم برنامه های آزادی بخش قبلی ات تمام وجودم را به لرزه در می آورد. و از "بی بی سی" فارسی و" وی او ای" که برای فارسهای افغانستان برنامه ویژه دارد و برای بیش از سی و پنج میلیون تؤرک زبان این مملکت هیچ حرفی ندارد، تشکر می کنم. آری از روزی دستکم هشت ساعت برنامه زنده (ضربدر 365 روز سال و ضربدر چند سال حضور این دوستان و مدافعان حقوق بشر) چند ساعت به من و درد دل من اختصاص یافته است؟! آه ببخشید منظور تو از جدایی طلب، تجزیه طلب و عوامل بیگانه در آن برنامه ها من بودم. ای بلند آرمان دموکراسی! ای پرچمدار ایران نو! ای همواره به فکر توده و من! ای عدالت اجتماعی! لطفا به خاطر من خودت را به زحمت نیانداز، که این بار سعی دارم از تجربیات شیرین با تو بودن برای آینده تلخ نهایت استفاده را بکنم. این بار سر آن دارم که بر پای خود بایستم و مزاحم تو نشوم، تو هم مرحمت فرموده چنگالهای خود را که در گوشت و استخوان و منابع زمینی و زیرزمینیم فرو رفته بیرون بیاور! که مبادا در اثر حرکت ناگهانیم دستت را بشکنم .
فرستنده : بایقوتلو تاریخ ارسال : 1388/12/13
پاسخ به شما :
       • چرا آذربایجان سبز نیست؟ امروز از طرف تو متهم به بی تفاوتی به امور بسیار مهم جامعه امروزم! اما دستت درد نکند تو هنوز به یاد من هستی، حتی در میان این سیلاب خون! هنوز فضای نت پر است از احساس تکریم تو نسبت به من و امثال من. هر روز ایمیلهای زیبای تو به دستم می رسد که پر است از جکهای جدید و قدیم تو. از اینها بگذریم، راستی کاری که در تهران می شود کارستان است. اما من اینجا در آذربایجان ساکت و بی خیال نشستم، من رفیق نیمه راه! شاید ترسیده ام! اما نه یادت نرفته که نفر جلویی، آن سرِ سران فتنه خود، تؤرک است. در صد سال گذشته هم که در تمامی انقلابها نفر اول من بودم. یادت نیست؟! مشروطه و آذربایجان،1324 و فرقه دموکرات، مصدق تؤرک و ماجرای نفت، انقلاب و 29 بهمن، جنگ تحمیلی و سرداران شهید تؤرک. امروز با تو نیستم چون هرگز با من نبودی، امروز با تو نیستم چون از تو خسته شده ام! از آن خنده های همیشگی ات، از آن قیافه همیشه حق به جانبت، از خود برتر بینیات، از این همه تحقیرهایت، از کوچک شمردنت، از آن نگاه بالا به پایینات، از تخریب شخصیتیات من و تو با هم در این خاک زاده شدیم. تو وارث تاریخ 2700 ساله شدی و فرهنگ اصیل ایرانی اما من مجبور به نسیان تاریخ 7000 ساله خود شدم و خرده فرهنگ. تو در مدرسه به زبان مادریت شعر خواندی و جایزه گرفتی و من به دلیل صحبت به زبان مادری ام حکم اخراج. کتابهایمان پر بود از عکس نیاکان تو و من بی هیچ نژاد و تاریخی! همه جا نشانهای از فرهنگ اصیل تو بود و من با تمدن 7000 ساله بی نشان و مدرک بودم. برای تو آثار تاریخی می ساختند! و آثار تاریخی من هر روز ویران می شد. در جشن های ملی تو به دلیل جکهای زیبای ترکی ات تشویق می شدی و من شرمنده. تو تنها به این دلیل که می توانستی زبان مادریت را حرف بزنی با سواد بودی و من با اینکه در هفت سالگی دومین زبان را آموخته بودم بی سواد و کودن! تو برای گسترش زبان مادریت کتاب، مدرسه، رادیو، تلویزیون، مجله، نشریه و ردیف بودجه داشتی و من به دلیل زبان مادریم تحقیر، تهدید و تنبیه. سپس جنگ را به یاد می آورم دوباره برادر بودیم. هموطن خوش لهجه تو شدم و با تو برای حفظ ناموس و وطن، به جبهه رفتیم، شهید شدیم، اسیر شدیم، سختی کشیدیم و خم به ابرو نیاوردیم، خون دادیم و نگذاشتیم یک وجب از این خاک به دست بیگانه بیافتد. از جنگ برگشتیم، دوران سازندگی بود. اصفهان و کرمان و تهران با صدها کیلوم
فرستنده : بایقوتلو تاریخ ارسال : 1388/12/13
پاسخ به شما :
       • سلام آقاي اعلمي، اعتراف مي كنم كه بعد از ماهها خواندن مطالب شما براي اولين بار روي يك موضوع با شما تقريبا مخالف هستم، كه البته از آنجا كه از خود شما ياد گرفته ام كه هميشه جوياي حقيقت باشم پس شبهه اي كه دارم رو در ادامه ي نظر قبلي ام واضح تر مي پرسم و اميدوارم اين بار با جوابتون اين جوان را قانع كنيد، دوست دارم بدونم كجاي طرز فكر من اشتباه است. من با نظر دوستمون آقاي جواد موافقم، و برايم جالب است كه مي بينم شما بين كشتن نخست وزير حكومت قبل و "نيروي نظامي بدون سلاح" نظام كنوني تفاوت قائل هستيد. اگر آن كشتن به قصد مبارزه با ظلم خوب بود پس اين كشتن به همان مقصود هم بايد قابل قبول باشد، ومي شود هر خوني كه اين فرد ريخته است را با تعاريفي توجيه كرد. از آن گذشته، شما در جواب آخرين نظر من اظهار كرديد كه بين گروه هاي تروريستي و گروههايي كه قصد آزادي اراضي اشغال شده شان را دارند (به نظرم منظورتان حذب الله و حماس بود) تفاوتي وجود دارد. آيا اين مصداق بارز همان جمله ي معروف "هدف وسيله را توجيه ميكند" كه بارها از زبان خودتان شنيده ايم نيست ؟!! چگونه مي شود كشتار هزاران لبناني مسيحي و سني و يا حتي شيعه در طول چندين دهه را با بهانه ي آزادي سرزمين توجيه كرد؟ يا مرگ فلسطينياني كه به دست هموطنانشان و صرفا به دليل قرارگيري در جناح سياسي مخالف كشته شدند؟ بگذريم از مرگ هزاران اسراييلي غير نظامي كه مورد هدف راكتهاي غير قابل كنترل از مبدا قرار گرفتند...گيريم كه اينان اشعالگرند. همونطور كه آقاي جواد هم اشاره كردند و من هم كاملا موافقم، "بحث حمايت يا رد هيچ گروهي نيست، بلكه بحث سر تناقض است" و عدم داشتن تفكرات ناشي از تعصبات مختلف يكي از چندين ویژگی شماست كه شما را متمايز از بقيه سياستمداران كشورمان كرده و جواناني مانند من را به شما جذب كرده. در ضمن متاسفانه جوابي كه به آقاي بهروز داده بوديد را پيدا نكردم تا از نظرتان درمورد احمد كسروي مطلع شوم.
فرستنده : مهدي كريمي تاریخ ارسال : 1388/12/13
پاسخ به شما : سلام، کشتار مردم بی گناه و یا کشتن افراد تنها بدلیل دارا بودن مذهب و عقاید متفاوت با "من" و یا "ما"، از سوی هر فرد و گروهی که باشد از نظر من مردود است. اما اگر شما بمب گذاری در اتوبوس حامل نظامیان بی سلاحی را که در شرق کشورمان برای دفاع از تمامیت ارضی و مبارزه با قاچاق مواد مخدر و شرارت انجام وظیفه می کنند، را با قتل رودروی نخست وزیری که عملکرد امثال وی در سال 57 منجر به عصیان مردم علیه رژیم حاکم شده در یک ردیف می دانید و یا اگر شما دفاع از یک سرزمین اشغال شده در برابر تهاجم تا بن دندان مسلح اشغالگران را با اقدامات تروریستی و کشتار مردم بی گناه یکسان می دانید، خوبست برای توجیه این دیدگاه خود برای مخاطبینتان دلیل قانع کننده ای ارائه دهید.
       • آقای اعلمی اگر به تصویر دستگیری عبدالمالک ریگی در کنار هواپیما نظری بیاندازید، این هواپیما مسافربربی نیست!
فرستنده : باریش تاریخ ارسال : 1388/12/13
       • مدیر محترم سایت: آقای اعلمی در جواب سوال کاربری محترمی به نام جواد پاسخ دادند که" ؟در رابطه با کسروی پاسخم به آقای بهروز را بخوانید " من در این صفحه پیدا نکردم . در صورت امکان راهنمایی کنید
فرستنده : باریش تاریخ ارسال : 1388/12/13
پاسخ به شما : مدیرسایت: در پست"عبدالحمید ریگی:همسرم را کشتم و در عملیات تاسوکی 22 نفر را شهید، 7 نفر را مجروح و 7 نفر را هم گروگان گرفتیم!" فرستنده : بهروز تاریخ ارسال : 1388/12/12 پاسخ به شما : سلام، ترور رزم آرا و کسروی از دو جنس متفاوت هستند. شخصا با ترور صاحبان فکر و اندیشه مانند کسروی به شدت مخالفم و آنرا از مصادیق تروریسم می دانم.
       • سلام آقای اعلمی من دنبال یه منبع بی طرف و مناسب برای فهمیدن جریان های مربوط به قتل های زنجیره ای و سعید امامی هستم اگه یه منبع خوب معرفی کنید ممنون می شم. با تشکر
فرستنده : رضا سهرابی تاریخ ارسال : 1388/12/13
پاسخ به شما : سلام، در مورد جزئیات کامل این پرونده از آقای خاتمی که در آن هنگام رئیس جمهور بوده اند و آقای یونسی که وزیر اطلاعات ایشان و الحمدلله هر دو هم دم از اصلاحات و اصلاح طلبی می زنند باید سوال کنید و آنها هم شرعا و قانونا و عرفا باید پاسخگوی کامل جزئیات و بخش های تاریک و مجهول این پرونده باشند.اما متاسفانه این افراد فقط و فقط مایلند که از پرستیژ رهبران اصلاحات بهر مند شوند!!
       • با سلام خدمت آقای اعلمی. از بس شما با حوصله و تا جائی که مقدور است با صراحت پاسخ سئوالهای سایر دوستان راداده اید، من هم تشویق شده ام تا از شما سئوالی را که برایم بی پاسخ مانده، مطرح کنم: « 1- اگر به تصویر دستگیری عبدالمالک ریگی در کنار هواپیما نظری بیاندازید، متوجه میشوید که نه تنها ناراحتی از چهره اش هویدانیست، بلکه کمی خندان هم هست.شما این صورت بشاش این آقا رادرآن لحظات به چه تعبیر میکنید؟ 2- این آقا را سه شنبه دستگیر کردند و پنجشنبه ویدئوی اعترافاتش را پخش کردندکه خیلی راحت وبدون دردسر از سیر تا پیاز قضایای پشت پرده را اعتراف کرده بود. مگر امکان دارد که رهبر یک گروه (حالا هرچه میخواهید اسمش را بگذارید) بلافاصله بعداز دستگیری آنطور راحت پته همه را رو آب بیاندازد؟ با وصف اینکه میداند که با آن اعترافات جان همدستان ویاران خودش را هم به خطر انداخته و چه اعتراف بکند یا نکند، اعدامش حتمی خواهد بود.» الله اعلم!! ما که هنوز در حیرتیم. شما چطور؟!
فرستنده : علی کبیری تاریخ ارسال : 1388/12/12
پاسخ به شما : سلام، 1-تعبیر خاصی ندارم. شاید شوکه شده بود. اگر به راهش اعتقاد داشت بقول شما ظرف کوتاهترین مدت به اعمال و عقایدش پشت نمی کرد. 2-یکی از دلایل اقرار سریع وی هم می تواند ناشی از عدم اعتقادش به درستی کارهای تروریستی اش باشد، تطمیع، وحشت و فشار و ...هم می تواند از دیگر فروض احتمالی باشد. مهم این است که یک تروریست از ادامه فعالیت های تروریستی اش و قتل مردم بی گناه ناکام مانده است و ما از این حیث خشنودیم.
       • سلام و خسته نباشید دوست برادر همزبان و هم میهن عزیز . مطالعه مطالب شما هم موجب بالارفتن آگاهی و دانش سیاسی ما می شود و هم ترغیب به آینده روشن که این میسر نخواهد شد جز با حضور همچون شمایی در عرصه . انشاالله. پرسشی طنز داشتم . جناب آقای اعلمی در مورد نیروهای نظامی و انتظامی ، آیا در قانون اساسی به این تنوع اشاره شده است : ارتش - سپاه - بسیج - لباس شخصی - سربازان گمنام - ... البته آرزوی همیشگی من ادغام همه این نیرو ها و سازماندهی یک پارچه بوده است . کما اینکه هر کدام از این نیرو ها خود در داخل تفکیک می شوند اما کسی نمی تواند مثلا بر پدافند هوا یی ارتش یا نیروی زمینی سپاه یا ... خورده گیرد. اما نکته دیگر اینکه تقاضا دارم همه طیف های سیاسی شرایط حساس کنونی کشور را درک کنند و به قول امام نگذارند مملکتمان به دست نا اهلان و نا کسان و بیگانگان بیافتد . رفتار ها و تصمیمات یک رنگ و سخت همیشه پاسخ گو نیست .
فرستنده : مهران کارزاری تاریخ ارسال : 1388/12/12
پاسخ به شما : سلام، در قانون اساسی تنها از سپاه و ارتش نام برده شده است.
       • آقای اعلمی با سلام و خسته نباشید. بخش نظرات را که مرور میکردم دوستانی درباره گروه عبدالمالک ریگی پرسیده بودند. راستش من هم چند روزی ست به این گروه فکر میکنم و تناقضی که در رفتار حکومت ایران مشاهده میشود برایم جالب است. پیشاپیش بگویم که به هیچ عنوان بحث حمایت از گروه خاصی نیست . آقای اعلمی بحث این است . اگر گروه عبدالمالک ریگی به واسطه حملات مصلحانه اشان تروریست هستند – که شکی نیست که اینگونه است – پس اگر کمی به عقب برگردیم آیا گروه فدائیان اسلام به سرکردگی نواب صفوی از این قاعده خارج است . قتل وزرای مملکتمان ( هرچند منتقد این سیاستمردان باشیم ) و دانشمند بی آزاری چون احمد کسروی ( هرچند با برخی نظرات او موافق نباشیم ) را توسط این گروه چگونه توجیه کنیم. خود بهتر میدانید که اعمال هر دوی این گروهها ریشه مذهبی داشته است. چگونه است که حکومت فعلی نواب صفوی را شهید و قهرمان ملی میداند و هر ساله مراسم گرامیداشت میگیرد ولی گروه مقاومت مردم بلوچ را تروریست میداند . و یا حتی اعمال سپاه پاسداران فعلی در بمب گذاری و ترور روشنفکران در رستوران میکونس آلمان و ... چگونه توجیه میشود؟ پیشتر گفتم بحث حمایت نیست ، بحث تناقض است ! این شعر هم تقدیم به شما استاد عزیز : پوزولماسین ایلاهی / سیلاح لارین لوله سینده / هؤرومجه یین بالاسینا / اوخودوغو لایلاسی
فرستنده : جواد تاریخ ارسال : 1388/12/12
پاسخ به شما : سلام، آیا فدائیان اسلام هم مردم کوچه و بازار را ترور می کردند و در میان مردم بمبگذاری می کردند!؟در رابطه با کسروی پاسخم به آقای بهروز را بخوانید
       • با مطلب 21 فوریه روز جهانی زبان مادری به روزم. لطفا نظر بدید www.in-rooz-ha.persianblog.ir
فرستنده : مهدی تاریخ ارسال : 1388/12/12
       • سلام آقای اعلمی یه سوال شاید عجیب از داشتم ... راستش رو بخواید من از این کشور خسته شدم ، یجورایی عقایدم با عقاید مردم و ... این کشور 180 درجه فرق میکنه ! زندگی واسم جهنم شده ... نمیخوام تو کار هیچکی هم دخالت کنم و نظر خودم رو به اون ها تحمیل کنم ، کاریم به کسی ندارم ولی واقعا دیگه خسته شدم ! حالا به نظر شما فردی مثل من باید چیکار کنه ؟
فرستنده : میلاد تاریخ ارسال : 1388/12/12
پاسخ به شما : سلام، عقیده هرکس برای خودش محترم است. همینکه صاحب عقیده ای هستید که گمان می کنید حفظ تفاوت آن با سایرین برای شما یک اصل اجتناب ناپذیر است، باعتبار "انّ الحیات عقیده و جهاد" ، نیمی از زندگی شما تامین و تکمیل است با جهد وکوشش خود و مطالعه و تعقل بیشتر، در تبدیل عقیده به ایمان و ترویج آن، نیمه دیکر را هم تکامل ببخشید در این صورت از این وضعیت خستگی کننده هم ان شاء الله رهائی خواهید یافت.
       • بنا به اخبار رسیده از زندان مرکزی تبریز فعال مدنی و روزنامه نگار آزربایجانی اقای صدوقی بر اثر اعتصاب غذا به کما رفته است. وی که از روز 28/11/88 دست به اعتصاب غذا زده بود عصر امروز 11/12/88 در زندان مرکزی تبریز دچارتشنج، ضعف جسمانی و در نهایت بیهوش شده است. مسوولین زندان بدون توجه به و وضعیت جسمانی وی، او را ...کشان کشان روی زمین(سوورویه سوورویه)بدون برانکارت و آمبولانس به بهداری زندان منتقل کردند. بعد ازآن از وضعیت جسمانی وی هیچ خبری در دست نیست گونتای به دنبال چاپ پوسترهای تیم تراختور سازی آزربایجان ( با شعارهای ترکی )با مجوز باشگاه تراکتور سازی و هماهنگی اداره ارشاد تبریز از طرف اداره اطلاعات تبریز بازداشت شده است
فرستنده : بی نام تاریخ ارسال : 1388/12/12
پاسخ به شما :
       • بنا به اخبار رسیده از زندان مرکزی تبریز فعال مدنی و روزنامه نگار آزربایجانی اقای صدوقی بر اثر اعتصاب غذا به کما رفته است. وی که از روز 28/11/88 دست به اعتصاب غذا زده بود عصر امروز 11/12/88 در زندان مرکزی تبریز دچارتشنج، ضعف جسمانی و در نهایت بیهوش شده است. مسوولین زندان بدون توجه به و وضعیت جسمانی وی، او را ...بدون برانکارت و آمبولانس به بهداری زندان منتقل کردند. بعد ازآن از وضعیت جسمانی وی هیچ خبری در دست نیست گونتای به دنبال چاپ پوسترهای تیم تراختور سازی آزربایجان ( با شعارهای ترکی )با مجوز باشگاه تراکتور سازی و هماهنگی اداره ارشاد تبریز از طرف اداره اطلاعات تبریز بازداشت شده است
فرستنده : آزاد آزربایجان تاریخ ارسال : 1388/12/12
پاسخ به شما :
       • salam.manun az pasokhe ghane konande shoma. emruz mavaze doran namayandegi shomaro motale kardam albate hame na va be harf shoma residam. bande monker vujud estedad haye faravan dar mian bradaran azari zaban nistam balke man khodam yeki az alaghe mandan be mosighi azarbayejan va hamchenin mashahir an nazir shahyar niz hastam. va ama ye soal digar? chera ba inke rahbari khudeshan tork hastand va az azarbayejan baz ham dar hagh in ghom aziz tabeiz mishavad va hamchenin chera ba inke 2 ta az saran nezam yai bardaran larijani az mazandaran hastand baz ham shahed tabeiz dar in khete niz hastim
فرستنده : adel تاریخ ارسال : 1388/12/12
پاسخ به شما : سلام، وسعت سرزمین، محدود بودن منابع ، مدیریت نادرست در توزیع منابع و عدم استفاده بهینه از آن، بوررکراسی حاکم و لابی های مختلف، مدیریت ضعیف اجرائی، و ناکارآمد، نمایندگان ضعیف و مساله دار از جمله دلایل وجود کمبود ها و تبعیض ها در سطح استان هاست. یک و یا دو فرد هرچند هم که در مصدر امور باشند تا زمانی که سیستم اصلاح نشده، کاری نمی توانند بکنند.
       • خيلي ممنون از جوابتان, مطالبي را كه به آنها اشاره كرديد حتما مطالعه خواهم كرد. ولي دليل پرسش من اين بود كه در عرف بين الملل معمولا گروههايي تروريست ناميده مي شوند كه هدفشان قتل و عام مردم غير نظامي و بي گناه براي ايجاد رعب و وحشت ميان دشمنشان باشد. مانند همين مجاهدين خلق ايران(البته سابقا ايراني، از سال ٦٦ عراقي)،القاعده، حذب الله، حماس، ببرهاي تاميل، آي آر اي ايرلند، اِتا در اسپانيا، و غيره. ولي همونطور كه گفتم اگر جندالله هم خون غير نظامي را ريخته باشد(كه من تا بحال از آن به طور قطعي مطلع نبودم) پس بي شك در زمره ي اين گروهها قرار دارد. كاش فرصتي پيش مي آمد تا از نهادهاي دولتي و نظامي كشور در مورد علت ظلم و كشتاري كه در آن منطقه و ساير مناطق محروم انجام مي دهند هم سوالاتي مي كرديد!
فرستنده : مهدي كريمي تاریخ ارسال : 1388/12/12
پاسخ به شما : کم و بیش با این تعریف "گروههايي تروريست ناميده مي شوند كه هدفشان قتل و عام مردم غير نظامي و بي گناه براي ايجاد رعب و وحشت ميان دشمنشان باشد" با شما موافقم .در این صورت گروه ریگی در زمره تروریست ها قرار می گیرد، لیکن بعضی از گروه هائی که تنها برای بازپس گرفتن سرزمین اشان از دست اشغالگران می جنگند و شما از آنان به عنوان تروریست یاد کرده اید، از جرگه تروریست خارج و در قلمرو تعاریفی نظیر؛ ارتش آزادیبخش و میلیشیا قرار می گیرند.
       • واقعن جایه سواله خود آقای موسوی می دونه همه داستانا صدق سر ... ولی باز می گه ولایت فقیه.اگه بخوای یه درخت خشک کنی با کندن میوه های درخت اون درخت نتنها خشک نمی شه که قوی تر هم میشه,برای خشکاندن درخت باید به ریشه درخت زد!! این جریانه ریگی هم من رو یاده دیالوگ کتابه 1984 مینداره که طرف به هم حزبیش می گه "فکر کنم ریختن این بمبها رو سر مردم کشور کار خود حزبه"(که جوابشم مشخصه).اساسن احمقانست که فکر کنیم آمریکا از یه نیروی تروریستی حمایت کنه تا بوسیله سربازان گمنام دستگیر بشه و زمینه ساز اقتدار و توانمندی نظام بشه. اونم پس از 22 بهمن البته شاید اصلن همین قصد رو داشتن.چنانکه نخواستن ما در جنگ 8 ساله شکست بخوریم!!!
فرستنده : سمراد تاریخ ارسال : 1388/12/12
پاسخ به شما :
       • با سلام خدمت استاد گرانقدر آقای اعلمی من به عنوان یک مسلمان به هیچ وجه کارهای این گروه را در هیچ شرایطی تأیید نمی کنم و به شدت از دیدن این اتفاقات تروریستی و وحشیانه متأثر و ناراحت می شوم. یک سئوال: به نظر شما مسئولین کشور ما، چقدر در بروز چنین حوادثی نقش دارند؟ به عبارت دیگر اگر زمینه برای ظهور و بروز چنین حوادثی موجود نباشد، حتی سئوال اخیر من از شما هم بی مورد خواهد بود و در این حالت اگر به فرض چنین افرادی اعلام موجودیت نموده و بخواهند چنین کارهایی را انجام دهند، تکلیفشان مشخص است! امّا من وقتی سی و یک سال پس از انقلاب اسلامی که یکی از شعارهایش عدالت بود، به وضعیت مردم دلاور و در عین حال مظلوم سیتستان و بلوچستان نگاه می کنم، مقداری هم مسئولین امر را مقصر می دانم! آیا سیستان یکی از استانهای ایران نیست؟ و اگر هست پس چرا وضعیتش اینگونه است؟ البته من خودم اهل آذربایجان هستم ولی به قول خودمان: «بونلارین وضعیتین گؤرنده اؤز دردیمیز یاددان چیخیر!» ساغ اولون و باشی اوجا یاشایین. ناصر
فرستنده : ناصر تاریخ ارسال : 1388/12/11
پاسخ به شما : سلام، از معصوم نقل شده است که فرمود: هنگامي كه فقر از يك در وارد مي شود، دين و ايمان از در ديگر خارج مي شود. قهرا یکی از دلایل ایجاد چنین پدیده هائی فقر مادی است و البته از وجود پاره ای از تبعیض های فرهنگی و مذهبی نیز نباید غفلت کرد، وقتی که رویکرد بخشی از حکومت نسبت به مذاهب گوناگون اسلامی آلوده به تبعیض است، این دو، زمینه و بستر مناسب را برای شکل گیری و تقویت چنین پدیده هائی فراهم می سازد. استان سیستان و بلوچستان یکی از فقیرترین و محرومترین مناطق ایران زمین است که متاسفانه متناسب با کمبودها و نیازهای آن مورد توجه واقع نشده است و همین امر یکی از عوامل موثر در جرم خیز بودن این ناحیه از کشورمان می باشد.
       • سلام.آقای اعلمی از شما بخاطر پاسخ به پرسش های قبلی واقعا ممنونم کمتر کسی ار سیاستمداران هست که مانند شما با صبرو حوصله به سوالات پاسخ دهد! من از دیار طپرستان از شهرستان ساری سلامی یه سبزی مازندران به شما مسرسانم.و دردی از مردم الن دیار را برایتان میگویم آقای اعلمی شما از تعیض علیه برادران ترک زبان میگویید و گفته اید اما کم و بیش که من اطلاع دارم و تابستان مه در تبریز بودم شاهد پیشرفت چشم گیر این خطه بود و از طرفی میبینیم که کارخانه های بزرگی همچون تراکتور سازی در تبریز هبست و کارخانه های دیگر و همچنین شاهد بدوم که اقتصاد ابن شهر و شهرهای دیگر در حال پیشرفت چشم گیرند .این از بعد اقتصادی از بعد فرهنگی هم که رادیو و تلوزیون شب و روز آهنگ ترکی پخش میکنند و فیلمی هایی هم در باره ی مشاهیر ترک نشان دادند حال شما سری به مازندران بزنید شاهد از کار افتادن کارخانه ها شاهد وضیعت مشیعتی رنج آور مردم . کشاورطانی که از جانشان مایه میگدارند و شالی میکارند آم وفت در روستاها برنچ پاکستانی پخش میکنند شهرستام سار ی تیشترین افراد بیکار را در خود جای داده هفته ای حداقل 3 بار قطعی برق داریم زمستان 2 سال قبل اگر یادتان باشد که فطعی گاز داشتیم مازندران کلا بیگاز شد بخاطر اینکه گاز مارو قطع کرده و میدادند به تهران همام زمستان بود که در شهرستان فریدونکنار 2 نوزاد دو قلو از شدت سرما چان باختند و جناره آن ها روی میز فرماندار شهر بود و پدر آن کودک رجه کنان از فرماندار مسخواست نوزادشان را به آنها برگرداند... با این همه درد کسی نیست که صدای مارا بشنود و حتس با اطمینان میگوین مکاینده های ما هم بی خاصیت ترین نماینده ها هستند که نمیتوانند از جق هم شهری هایشان دفع کنند اما از نظر فرهنگی هم که دیگر بماند ...فیلم ها که همیشه گویش ما را با مسخره کردن نشان مسدهند ورزشکاران مازندرانی با اینکه لایق تیم ملی اند انا بخاطر باند بازی ها رد میشوند مازندران در این 30 سال فراموش شده فقط برای اینکه شاه سابق مازندانی بود و واقعا الان که در قدرت 2 برادر مازندرانی هستند وضیعت ما بهتر نشده بد تر شده. پس قبول کنید که در حق ما بسیار بیشتر از شما برادران آدری زبان ظلم شده اعلمی عزیر ما که کسی را نداریم شما به عنوان یک ایرانی یک سیاستمدار با غیرت صدای ما را به گوش مردم برسانید.
فرستنده : عادل تاریخ ارسال : 1388/12/11
پاسخ به شما : سلا، اگر دقت کرده باشید همیشه سعی کرده ام که موضعی ملی داشته باشم و اگر مواضع دوران نمایندگی مرا مطالعه کرده باشید متوجه خواهید شد که به موازات پیگیری حقوق و خواسته های موکلین حوزه انتخابیه ام و مطالبات مردم آذربایجان، حقوق و مشکلات و خواسته های سایر موکلینم در نقاط دیگر ایران را هم پیگیری کرده ام. بنابراین گاهی اگر انگشت اشاره را متوجه تبعیض و کمبودهای یک منطقه می کنیم، این عمل به مفهوم انکار وجود تبعیض و مشکل در نقاطی مانند مازندران و گیلان و کرمان و سیستان و بلوچستان و ایلام و کردستان، کهکیلویه و بویر احمد، و کرمانشاه و لرستان و ... نیست و همچنانکه شما بحق اشاره کرده اید و بنده نیز از نزدیک شاهد بوده ام، منطقه مازندران و گیلان و گلستان، نیز علیرغم استعداد فراوانی که در دل خود دارد، محروم مانده و از توسعه باز مانده است. با این همه اگر تاریخ آذربایجان و تبریز را مطالعه نمائید و استعدادهای بالقوه این خطه را در نظر بگیرید متوجه حقانیت خواسته ها و گلایه های بحق مردم این دیار هم خواهید شد. موفق و سربلند باشید و بامید ایرانی آباد و آزاد و بدون تبعیض
       • اللّهمّ صلّ علي محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم و اهلك اعدائهم السلام عليك يا جعفر بن محمد الصادق ***ستاره اي بدرخشيد و ماه مجلس شد دل رميده مارا انيس و مونس شد*** *** نگار من كه به مكتب نرفت و خط ننوشت به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد*** *** خورشيد، محمد است و صادق ماه است خورشيد هميشه با قمر همراه است *** يعني که ولادت امام صادق در روز ولادت رسول الله است *** باسلام و احترام" جناب آقاي اعلمي فرخنده سالروز ميلاد بركت فقيه اهل بيت، خجسته اسوه حسنه، حضرت ختمي المرتبت،خاتم النبيين، آخرين فرستاده نور، حضرت محمد امين المصطفي (ص) و خجسته زاد روز سلاله پاکش ششمين اختر تابناک ولايت و امامت، حضرت امام جعفر صادق عليه السلام رئيس مذهب شيعه را به امام عصر حضرت مهدي موعود (عج) ارواحنا فداء و همه مسلمين جهان، شيعيان مکتب جعفري و مريدان والاي آن امام همام، تمامي پويندگان و رهروان كوي دوست، تبريک و تهنيت مي گويم، باشد که از پيروان واقعي شان باشيم.
فرستنده : موسي تاریخ ارسال : 1388/12/11
پاسخ به شما : سلام، بنده نیز متقابلا فرارسیدن سالروز میلاد باسعادت رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) را به شما و همه کاربران و مخاطبین عزیز تبریک و تهنیت می گویم.
       • سلام آقاي اعلمي، با اين كه مي دونم شما با هرگونه مبارزه ي مسلحانه مخالف هستيد، ولي سوالي در مورد گروه جندالله داشتم: تا اون جايي كه من مطلع هستم، اين گروه تمام عملياتش بر عليه نيروهاي نظامي و دولتي(از جمله نيروهاي سپاه،بسيج، و وزارت اطلاعات)و نه مردم عادي، و همچنين با هدف انتقام گيري از ظلم هايي بوده كه سالها بر مردم آن خطه روا رفته است. پس با اين وجود آيا مي شود نام اين گروه را در زمره ي گروههاي تروريست قرار داد؟ البته خواهش مندم اين سوال من را در جهت توجيه مبارزه ي مسلحانه تصور نكنيد، ولي تا آنجايي كه من اطلاع دارم در تمامي عملياتي كه اين گروه بر عهده گرفته و عامل بودنشان در آن ثابت شده است هدف مردم غير نظامي نبوده است. مثل همين ماجراي تاسوكي كه تمامي كشته شدگان آن نيروهاي سپاه و وزارت اطلاعات بوده اند، و همينطور انفجار اتوبوس حامل سرداران سپاه، و چندين نمونه ي ديگر. هرچند هر ازگاهي عمليات ديگري هم توسط رسانه ي حكومتي به اين گروه نسبت داده ميشد(مانند انفجار بمب در مسجد در روزهاي منتهي به انتخابات امسال) كه نه تنها اين گروه آن را برعهده نگرفته بلكه دست داشتن آنها در آن هم هنوز كه ثابت نشده است، و منتسب كردن چنين فاجعه اي به اين گروه كمي مشكوك به نظر ميرسد(به خصوص با شناختي كه از نحوه ي عملكرد دستگاه امنيتي كشورمان در گذشته داريم!!). به هر حال خوشحال ميشوم اگر بنده را هم در جريان اعمالي كه اين گروه انجام داده كه منجر به مرگ مردم غير نظامي و بي گناه شده قرار داده و مختصرا به چند مورد اشاره كنيد. طرفدار پروپاقرص شما، مهدي كريمي.
فرستنده : مهدي كريمي تاریخ ارسال : 1388/12/11
پاسخ به شما : سلام، عملیات تروریستی که شاخ و دم ندارد، حتی با فرض درستی ادعای شما آیا بمب گذاری علیه نیروهای نظامی و امنیتی کشور و یا قتل عام اتوبوس حامل نیروهای نظامی بی سلاح که همه آنها فرزندان این آب و خاک هستند، از نظر شما قابل توجیه است!؟ بنابراین کشتن انسان های بی گناه توسط هر شخصی(نیروهای دولتی و یا گروه های تروریستی) که انجام شود محکوم و مورد انزجار است. وانگهی در فاجعه تاسوکی و بمب گذاری اخیر عده ای از مردم عادی و بی گناه کشته شدند. برای آگاهی از قسمتی از جنایات این گروه تروریستی مفاد پرسش های من از وزرای کشور و اطلاعات را که لینک های آن در همین صفحه موجود است، مطالعه نمائید.
       • زنده باد آقای اعلمی، جناب مدیر سایت لطفا rss را درست کنید. خسته نباشید
فرستنده : بی نام تاریخ ارسال : 1388/12/11
       • آقای اعلمی من کسی هستم که از پدر و مادری ترک آذری زبان بدنیا اومدم که تو تهران بزرگ شدم و فارسی حرف میزنم .از بچگی فکر میکردم که منم مثل بقیه ایرانیا نژادم آریایی هست .الان که با بعضی از دوستان تبریزی صحبت میکنم که به نوعی خواستار استقلال آذربایجان هستند بیان میکنن که ما ایرانی نیستیم و آریایی نیستیم و ....مطالب زیادی رو هم تو اینترنت خوندم اما هر کس یه چیزی میگه. حالا سوالم اینکه آیا آذریها ایرانی نیستند و آریایی نیستند؟ اگه ایرانی نیستند پس از کجا هستند؟ تکلیف مایی که عمری به این عشق که ایرانی هستیم زندگی کردیم و تمام عشقمون آبادی ایران بوده چی میشه؟ شاید مسائل کوچیکی باشه اما خواهش می کنم جواب بدید .بخاطر همین مسائل من دچار بحران هویت شدم!!
فرستنده : سعید تاریخ ارسال : 1388/12/11
پاسخ به شما : ما ایرانی و آذربایجانی هستیم و به ایرانی و آذربایجانی بودن خود هم توامان می بالیم. یعنی هم هویت ایرانی داریم و هم هویت آذربایجانی و ایندو در کنار هم هویت امثال من و شما را تعریف و تبیین می کند. بنابراین هیچ دلیلی ندارد که شما دچار بحران هویت شوید.
       • یاشا سین اعلمی لر.
فرستنده : سالار تاریخ ارسال : 1388/12/11
       • سلام اقای اعلمی من جوان 19ساله هستم مطالعات اندکی در علوم سیاسی وتاریخ دارم وتازگی ها با کتاب تاریخ دیرین ترکان درایران دکتر ذهتاب اشنا شدم و بعد از خواندن ان در اثر تبعیض ها و خیانتی که به تاریخ ترکها در دهه های و دراثر استفاده ابزاری که از تاریخ بوسیله ی سیاستمداران صورت گرفته دچار مشکلات روحی شده ام یه جوری دیگه حالم ازهمه سیاست مداران ناپاک که از هر چیزی برای کسب قدرت استفاده میکنند به هم می خوره ودر حال حاضر تنها سیاستمداری که به صداقت و پاکی اش ایمان دارم شما هستید می خواستم در صورت امکان از راهنمایهای شما در این زمینه بهره مند شوم
فرستنده : ناصر رخیمی تاریخ ارسال : 1388/12/11
پاسخ به شما : سلام، همینکه به این حقیقت پی برده اید که نباید به دیگرن اجازه داد تا از وجودتان و علائق و باورهایتان استفاده ابزاری نمایند، خود نشانه آگاهی شماست ودر این مسیر سعی کنید که با مطالعه بیشتر سطح آگاهی های خود را نسبت به موضوعات مختلف افزایش دهید تا بجای تاثیر پذیری مطلق قادر به تاثیر گذاری نسبی در جامعه خود شوید.
       • با سلام فیلم انتخاباتی شما با عنوان میکروفونش را قطع کنید را از کجا میتوان تهیه کرد؟
فرستنده : ریاحی فر تاریخ ارسال : 1388/12/11
پاسخ به شما : مدیرسایت:سلام، خود ما هم به این فیلم دسترسی نداریم!
       • سلام اقاي اعلمي بنده مفتخرم كه به وبسايت شما رسيدم از ديار شرجي شهربندرعباس باشما سخن مي گويم .وبسايت پيسك دل را براي درج مطالب خود كه ريشه در اصلاح طلبي بنده دارد راه اندازي كرده ام .با حضور سبز خود و نظرات سازنده زينت بخش وبسايت حقير باشيد. مايلم باشما تبادل لينك كنم .نام من چوك نابن (پيسك دل) به معناي پسر نايبند (صبر و حوصله) مي باشد. موفق و پيروز باشيد. بدرود
فرستنده : چوك نابن تاریخ ارسال : 1388/12/10
پاسخ به شما : سلام، از آشنائی با شما خوشوقتم.
       • با عرض سلام و احترام بنده اولین بار است که در این قسمت نظر خود را اعلام می کنم و در ضمن این برای چهارم یا پنجمین بار است که سایت شما را مطالغه می کنم . آقای اعلمی واقعا دست مریزاد و بقول ما ترکها یاشاسین ایگیت جاوان ! وفتی مردان پاکی مثل شما را می بینم واقعا بر خودمی بالم که یک ترک آذری هستم . مطالب شما واقعا در روشنگری همه نسلها خصوصا نسل جوان بسیار موثر است . خواهشی که از شما دارم اینست که اگر در وسع و امکانتان بود قسمتی را هم به بزبان مادری خودمان ( ترکی ) بگذارید و مطالبی را در خصوص آذربایجان بزبان ترکی بنویسید .
فرستنده : علی معصومی خرم تاریخ ارسال : 1388/12/10
پاسخ به شما : سلام، از ابراز لطف شما متشکرم. متاسفانه امکان عملی شدن پیشنهاد اخیرتان نیست.
       • آقای اعلمی من ساعت 10 دیشب از شما سوال کردم و شما ساعت 12 شب پاسخ مرا دادید واقعا برام جالبه که شما آخر شب هم نظرات سایت را مرور میکنید؟ پس کی استراحت میکنید؟
فرستنده : adel تاریخ ارسال : 1388/12/10
پاسخ به شما : سلام، از ساعت 5 بعد از ظهر ببعد معمولا نظرات کاربران را بررسی و به آنها پاسخ می دهم، در سایر موارد مدیرسایت زحمت انتشار نظرات را متحمل و اگر لازم باشد در چارچوب های تعریف شده با عنوان مدیرسایت پاسخ می دهند.البته در بعضی از روزها هم که فرصتی باشد و به اینترنت دسترسی داشته باشم، به سایت سر می زنم و نظرات را مرور می کنم.
       • salam,mamnun ke be soal ghabli man pasokh dadid dar soal ghabli goftid bazi az enghelabun bekhater afak mojremane dar zendan hastand agar mishavad kami bushtar dar mored in afal tozih dahid? va aye enghelabyuni mesl behzad nabavi ke bad az entekhabat dar zendan hastand az nazar shoma ke hoghudan hastid aya kari mojremane anjam dadnd?
فرستنده : adel تاریخ ارسال : 1388/12/10
پاسخ به شما : سلام، گرچه بنده در پاره ای از مسائل و مناسبات سیاسی و خط مشی ها و تاکتیک ها با مهندس بهزاد نبوی اختلاف نظر دارم، اما تا جائیکه بنده اطلاع دارم آقای بهزاد نبوی مرتکب هیچگونه فعل مجرمانه ای نشده است مگر آنکه دلیل ومدرکی محکمه پسند دال بر مجرمیت او ارائه شود. مهندس بهزاد نبوی یکی از شخصیت های مبارز و پاکدستی است که با وجود موقعیت های شغلی خوبی که پس از انقلاب داشته اند، همچنان به زندگی شرافتمندانه خود ادامه داده اند و برای رسیدن به اهداف و آرمان های خود از پای ننشسته اند.
       • با سلام استاد عزيز و ارجمندم جناب آقاي اعلمي پاسخ ارزنده و روشنگرانه شما به سوالات جواني كه سالهاست با وبلاگي بنام روشنگري در سوتك استاد شهيدش دكترعلي شريعتي مي دمد نمايانگر منش والا و شخصيت عاري از غرور شما بعنوان يك اصلاح طلب اصيل است كه با توجه به شناختم از شما دور از انتظار نبود. بنده اين سوالات را براي بسياري از شخصيت هاي اصلاح طلب چون آقايان عبدي زيباكلام سازگارا و... ارسال نمودم كه با بي تفاوتي و گاه با برخورد هايي تند و انتقاد ناپذير مواجه گرديدم .پاسخ روشنگرانه ي شما چون چراغي براي ما وخوانندگان و همراهان روشنگري خواهد بود. و ديگر آنكه عزم مان را براي ادامه راه روشنگري (كه به دليل فيلتر وبلاگ قبلي مان كه پس از سالها فعاليت در بهمن امسال ما را به ورطه نااميدي كشاند) راسخ و گامها مان را استوار گردانيد. البته استاد گرانقدرم حمايت فرزندان بسياري از اشخاص چون شهيد دكتر علي شريعتي دكتر مصدق مهندس بازرگان ايت الله طالقاني شهيد بهشتي سيد احمد خميني شهيد باكري شهيد همت جهان پهلوان تختي آيت لله اشراقي و بسياري از روشنفكران و دانشگاهيان از جنبش سبزسبب گشته نگرش منفي اي نسبت به جنبش نداشته باشيم. پيروز و سربلند باشيد و راهتان جاويدان باد.
فرستنده : آرش كياني / مدير وبلاگ روشنگري تاریخ ارسال : 1388/12/10
پاسخ به شما : سلام،ضمن تشکر از حسن ظنّ شما نسبت به خود، لازم است اشاره کنم که برای مخالفت با استبداد و دیکتاتوری و استیفای حقوق فطری و قانونی ملت ایران، بنده از هر جنبش مدنی و مسالمت آمیزی که دارای مبانی تعریف شده ای باشد و در چارچوب منافع ملی و منافع مردم خواسته های فوق را تامین کند استقبال می کنم، مشروط بر اینکه این منشاء این جنبش اغراض شخصی و منافع زودگذر نباشد و در پشت چنین حرکتی بیش از هرچیز حسن نیت و صداقت به چشم بخورد. توصیه دوستانه ام به شما هم این است که همیشه سعی کنید اشخاص را با حق بسنجید و نه برعکس. از اینرو بجای شخصیت محوری و استناد به حمایت این و یا آن از یک حرکت اجتماعی ، بررسی نمائید که آیا این حرکت و یا جنبش قادر به تامین مطالبات شما هست و یا خیر و در صورتیکه اطمینان یافتید، که یک حرکت اجتماعی و مدنی شما را به مقصود و آرمان های حق طلبانه اتان نزدیک می کند، محکم و استوار از آن حمایت کنید.
       • سلام جناب آقای اعلمی از اینکه در پست قبلی از وقت گرانبهایتان برای پاسخ دادن به سوال خارج از موضوع بنده صرف کردید بی نهایت سپاسگذارم . تانری دان سیزین و محترم خانواده زین شادلیغین و سلامتلیغین ایستیرم . ساده جه دیئه بیلیرم که سیز بیزیم اوره گیمیز ده سیز نه دیلیمیزده .
فرستنده : بای بک تاریخ ارسال : 1388/12/10
       • سلام آقای اعلمی. واقعا ممنون که با روشنگری های خودتان جوانی مثل من که تا چندی قبل با تمام توان از موسوی حمایت میکرد را آگاه کردبد که دست از هوچیگری بیخودی بردارم هرجند بنده مهندس موسوی را هنوز دوست دارم و او را مردی پاک میدانم اما با اینکه او را دوست میدارم اما از حمابت چشم و گوش بسته از او دست خواهم کشید. اما سوال من از شما این است. در مناظره های انتخابانی احمدی نزاد موسوی را متهم به فساد مالی نکرد هم چنین خاتمی را هم متهم به این نکرد آیا با این وصف این افراد از معدود افراد پاکدست سیاسی حاضر در حکومت هستند؟ و سوال دوم اینکه آقای اعلمی امروز زندان های ما پر شده از افرادی که خود روزی بانی این انقلاب بودند. به نظر شما انقلاب اسلامی هم شروع به فرزند خواری کرده یا این زندانیان واقعا حقشان زندان بوده؟
فرستنده : adel تاریخ ارسال : 1388/12/10
پاسخ به شما : آقایان موسوی و خاتمی هر دو مردان شریف و پاکدستی هستند و تا جائی که بنده از آنها شناخت دارم کوچکترین مشکل مالی در پرونده آنها موجود نیست و در مدتی که در مصدر قدرت بوده اند هرگز از رانت قدرت برای خود مال و منالی تحصیل نکرده اند. از اینرو بنده نیز از این حیث همچون شما به آفای موسوی علاقمندم. یک-در حکومت افراد زیادی حضور داشته و دارند که دچار فساد مالی نشده اند و کم و بیش همچون شهروندان متوسط جامعه زندگی می کنند. دو-فرزند خواری انقلاب گرچه در سال های اخیر بیشتر شده است اما این پدیده محدود به چند سال اخیر نیست و از همان ابتدای انقلاب شاهد فرزند خوارگی انقلاب بوده ایم. هرچه بر دامنه استبداد و دیکتاتوری و مطلقه شدن قدرت افزوده می شود گرایش به پدیده موصوف نیز افزایش می یابد.البته مفهوم این سخن نفی این واقعیت نیست که بعضی از انقلابیون بدلیل ارتکاب اقعال مجرمانه زندانی شده و یا می شوند.
       • جوابهاتون عالی و قانع کننده بود. از طراح سوال هم بابت سوالهای خوبشون ممنون
فرستنده : فاطمه تاریخ ارسال : 1388/12/10
       • سلام.اقای اعلمی چرا ماموران هنگام دستگیری ریگی نقاب دارند؟
فرستنده : علی تاریخ ارسال : 1388/12/10
پاسخ به شما : سلام، ظاهرا ماموران مذکور جزء نیروهای اطلاعاتی هستند، از اینرو پوشیده بودن چهره آنان و گمنام باقی ماندنشان امری اجتناب ناپذیر است، زیرا شناخته شدن آنان می تواند برای آنان خطر آفرین بوده و همچنین مانع از ادامه فعالیت های اطلاعاتی آنها در موارد مشابه شود.
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل :  
متن نظر :